Amaç:Dental sedasyonla ilgili YouTubeTM video içeriklerinin kalitesini değerlendirmeyi amaçladık.
Gereç ve Yöntem:YouTubeTM internet sitesinde 27 Aralık 2020 tarihinden önce yayınlanan dental sedasyon ile ilgili videolar araştırmacılar tarafından bağımsız olarak değerlendirilmiştir. Araştırmaya dahil etme ve hariç tutma kriterlerine göre uygun videolar belirlenmiş, her video ile ilgili tüm veriler kaydedilmiştir. Dahil edilen videolar standartlaştırılmış kalite kriterlerine göre değerlendirilmiştir.
Bulgular:Değerlendirilen ilk 202 videodan 106'sı çalışmaya dahil edilmiştir. Videoların çoğunun sağlık profesyonellerinin yayınladığı videolar olduğu görülmüştür (%88.68). Değerlendirme kriterlerine göre 15 videonun video içeriklerinin zayıf (%14.15), 81'inin orta (%76.42) ve 10 videonun (%9,43) mükemmel olduğu belirlenmiştir. Videoların içerik kalitesi ile etkileşim indeksi (p=0.108) ve izlenme oranları (p=0.302) arasında anlamlı bir ilişki olmadığı; video kaynakları arasında, önemli ölçüde kalite farkı olduğu görülmüştür (p=0 .013).
Sonuç:YouTubeTM'daki dental sedasyon prosedürleriyle ilgili videolar tedavinin bazı önemli yönlerini kapsamakta; risk, kontrendikasyonlar, maliyet gibi veriler genel olarak yetersiz paylaşılmaktadır. Dünya genelinde sıklıkla erişilen YouTubeTM'un özellikle tıbbi prosedürlerle ilgili içerikler için doğru bilgiler vermesi ve bu videolar için bazı filtreleme seçenekleri sunması için sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışması gerektiği çalışmamızda görülmüştür.
Aim:We aimed to identify and analyze the quality of YouTubeTM videos on dental sedation.
Materials and Methods:YouTube website was independently searched by researchers for videos on dental sedation published before December 27, 2020. Appropriate videos were determined according to the inclusion and exclusion criteria of the research. All data about each video was recorded. Included videos were classified according to standardized quality criteria.
Results:106 of the first 202 videos reached were included in the study. Most of the videos were from health professionals (88.68%). It was determined that the video contents of 15 videos were poor (14.15%), 81 moderate (76.42%), and 10 excellent (9.43%). There was no significant relationship between the content quality of the videos and the interaction index (p=0.108) and viewing rates (p=0.302). Significantly greater quality difference was seen between video sources (p= .013)
Conclusions: The videos on YouTubeTM about dental sedation procedures cover some important aspects of treatment; however, data such as risk, contraindications, and cost are shared insufficiently in general. YouTubeTM, which is accessed frequently around the world, needs to work with healthcare professionals to provide accurate information, especially for content related to medical procedures, and offer some filtering options for these videos.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Dentistry |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | September 19, 2022 |
Submission Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 3 |