Amaç: İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte ülkemizde sosyal medya kullanımı da artmıştır. Yapılan değerlendirmelerde hastaların sosyal medyayı hastalıkları hakkında bilgi almak, diğer hastalardan sosyal destek almak ve doktorlarla iletişim kurmak gibi pek çok amaçla kullandığı görülmüştür. Bu sebep ile ağız, diş ve çene cerrahisi alanında da hem hekim hem hasta açısından sosyal medya daha fazla önem kazanmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı ortognatik cerrahi ile ilgili Instagram paylaşımlarını incelemektir.
Gereç ve Yöntem: Yapılan aramaların sonuçlarının önyargılardan etkilenmemesi için yeni bir Instagram hesabı açılmıştır. Ortognatik cerrahi ile ilgili en çok paylaşım yapılan üç hashtag belirlendi. Instagram'da #ortodonticerrahi, #ortodonticerrahi ve #çenecerrahisi hashtag'leri sınıflandırıldı. Her hashtag için ilk yüz gönderi analiz edildi. Gönderilerin kaynakları sağlık uzmanları, bireysel kullanıcılar ve sağlık sektörleri olarak ayrıldı. Gönderilerin içerikleri hasta deneyimi ve eğitici olarak kategorize edildi.
Bulgular: #Ortognatikcerrahi için 12.154 gönderi, #ortodonticerrahi için 1453 gönderi ve #çenecerrahisi için 84.318 gönderi. #ortognatikcerrahi ile ilgili gönderilerde beğeni sayıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulundu. #ortodonticerrahi ve #çenecerrahisi ile ilgili gönderilere yapılan yorum sayısı ve beğeni sayısı arasında yükleme kaynağına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktu.
Sonuç: Sağlık profesyonelleri, Instagram'ın hastalar için yeterli bir kaynak olması gerektiğini hastalarına belirtmelidir. Çalışmanın sonuçları, Instagram'da hastalar için ortognatik cerrahi hakkında daha fazla bilgi olması gerektiğini ortaya koydu.
Objective: The use of social media has increased with the widespread use of the internet. Patients use social media for many reasons, such as to get information about their illness, get social support from other patients, and communicate with doctors. The purpose of this study is to analyze Instagram posts about orthognathic surgery.
Materials and Methods: A new Instagram account has been opened so that the outcomes of the searches are not affected by bias. Three hashtags with the most posts about orthognathic surgery were determined. #orthognathicsurgery, #orthodonticsurgery, and #jawsurgery hashtags were classified on Instagram. The first hundred posts for each hashtag were analyzed. The sources of the posts were classified as healthcare professionals, individual users, and healthcare industries. The contents of the posts were categorized as patient experience and educational.
Results: In the posts about #orthognaticsurgery, a statistically significant difference was found between the number of likes. According to the upload source, there was no statistically significant difference between the number of comments and number of likes on posts about #orthodonticsurgery and #jawsurgery.
Conclusions: Healthcare professionals should point out to patients that Instagram needs to be an adequate resource for patients in its current state.
The study results revealed that there needed to be more information about orthognathic surgery for patients on Instagram.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Oral and Maxillofacial Surgery, Orthodontics and Dentofacial Orthopaedics |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | January 26, 2024 |
Submission Date | July 10, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 1 |