The following study examines the teachers' attitudes and feelings concerning the issue of violence in Arab schools in Israel, the teachers' reactions towards that issue and ways of expressing them. The choice to focus on teachers' attitudes and feelings towards violent behavior patterns, which is of paramount importance, must be taken into account when accessing the issue of school violence and ways of dealing with that. The researchers adopted the qualitative approach. The findings of the interviews are divided into five main categories: lack of learning, alienation and low emotional appreciation, lack of strategies and methods of intervention of the educational staff, which receive inappropriate relating at school, as well as personal and family factors, which lead toward violence. The importance of the study stems from the increase in the violence rate in the Arab sector in Israel.
Bu araştırma, öğretmenlerin İsrail’deki Arap okullarındaki şiddet sorununa ilişkin tutum ve hisleri ile soruna karşı tepkilerini ve bu tepkileri ifade etme yollarını incelemektedir. okul şiddeti sorunu ve bununla başa çıkma yöntemlerine bakıldığında oldukça önemli olan öğretmenlerin şiddet davranışı kalıplarına yönelik tutum ve hislerine odaklama seçimine dikkat çekmek gerekmektedir. Araştırmacılar, nitel araştırma yaklaşımını benimsemiştir. Görüşme bulguları beş ana kategoriye ayrılmıştır. Bunlar, okula uygun olmayan bir ilişki gösteren öğrenme eksikliği, yabancılaşma ve düşük duygu tatmini, eğitim kadrosunun eksik müdahale strateji ve yöntemleri ile şiddete neden olan kişisel ve ailesel etkenlerdir. İsrail’deki Arap bölgesinde artan şiddet oranları bu araştırmayı önemli hale getirmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Educational Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | January 28, 2020 |
Acceptance Date | June 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |