Purpose: Cardiopulmonary arrest is called sudden and unexpected stopping of breathing and circulation for any reason. Early high-quality cardiopulmonary resuscitation is very important. This study aims to investigate the cardiopulmonary resuscitation knowledge levels and the factors that affect this and to make recommendations for increasing the success of resuscitation according to the results obtained from grade 4,5 and 6 students. Materials and Methods: In the 2018 - 2019 academic year, 161 students from 4th, 5th, and 6th-grade medical faculty students were included in the study. The study consisted of a questionnaire containing demographic information and 34 questions based on current guidelines. Results: The mean age of the participants was 23,3 years, 64% of them were female and 36% were male. 45,9% were 5, 30,8% were 4, and 23,3% were 6th-grade students. Intern doctors answered 20 questions and interns answered 18 questions correctly. Conclusion: Correct answer rate of interns 80,6%. It was 75.52% in 4th and 5th grade and these rates were statistically significant. This difference between classes is proof of how efficient the Emergency Medicine internship is. There was a significant relationship between the number of participants in resuscitation and the correct answers to the questions. This shows that the more practical the number, the more permanent the information is. Resuscitation from the occupational skills of students in medical school has an important place. All medical students and other staff should be given periodic cardiopulmonary resuscitation training.
Amaç: Herhangi bir nedenden dolayı kişide solunum ve dolaşımın durmasına “Kardiyopulmoner arrest” denir. Erken uygulanan kardiyopulmoner resüsitasyon hayat kurtarıcıdır. Amacımız Bezmialem Vakıf Üniversitesi’nde eğitim alan stajyer ve intörn doktorların kardiyopulmoner resüsitasyon bilgi düzeyleri ile bunu etkileyen faktörleri araştırmak ve elde edilen sonuçlara göre resüsitasyon başarısını arttırmaya yönelik önerilerde bulunmaktır. Araçlar ve Yöntem: Üniversitemiz 2018- 2019 eğitim yılında 4, 5 ve 6. sınıf tıp fakültesi öğrencilerinden uygun olan 161 kişi çalışmaya dâhil edildi. 21.05.2019 – 11/219 numaralı etik kurul onayı alındı. Çalışma demografik bilgileri içeren anket formu ve güncel kılavuz temel alınarak hazırlanmış 34 sorudan oluşmaktaydı. Bulgular: Katılımcılardan 4 ve 5. sınıf öğrencilerin yaş ortalaması 23,54±7,158 iken 6. sınıf öğrencilerin yaş ortalaması 24±1,065, cinsiyet dağılımı açısından %64’ü kadın , %36’sı erkekti. Katılanların; %45,9’u beşinci, %30,8’i dördüncü ve %23,3‘ü altıncı sınıf öğrencisiydi. İntörn doktorlar ortalama 20,15, stajyer doktorlar ise 18,83 soruyu doğru yanıtladı. Sonuç: Kardiyopulmoner resüsitasyon tıp öğrencilerine verilmesi gereken önemli eğitimlerden biridir. İntörn doktorların doğru cevaplama oranı % 80,6, stajyer doktorların doğru cevaplama oranı %75,52 bulunmuştur ve bu oranlar arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlıdır. Çalışmamızda intörn doktorlar ile stajyer doktorlar arasında bilgi düzeyi farklılığının anlamlı çıkması son sınıfta alınan acil tıp stajının ne kadar verimli geçtiğinin kanıtıdır. Araştırmada en düşük yanıt yüzdesi defibratör uygulaması ile ilgili olanlardı. Önceden resüsitasyon pratiği bulunan kişilerin sorulara verdikleri doğru yanıtlar anlamlıdır.Bu durum pratik sayısı artıkça bilgilerin daha kalıcı olduğunu göstermektedir. Tıp fakültelerinde teorik bilgilerin yanı sıra pratik eğitimlerinde yeterli derecede önemli hale getirilmesi mesleksel beceri kazanılması açısından önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | April 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |
Ahi Evran Medical Journal is indexed in ULAKBIM TR Index, Turkish Medline, DOAJ, Index Copernicus, EBSCO and Turkey Citation Index. Ahi Evran Medical Journal is periodical scientific publication. Can not be cited without reference. Responsibility of the articles belong to the authors.
This journal is licensed under the Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı.