Çocuk gelişimi alan mezunu öğrencilerin, mezuniyet sonrası çalışabilecekleri alanlardan biri
özel eğitim alanıdır. Bu çalışmada, çocuk gelişimi öğrencilerinin özel eğitim öğretmenliğine
yönelik görüşleri ve tutumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel
tarama modelindeki çalışmada, çalışma grubunu çevrimiçi olarak kendilerine ulaşılabilen
Çocuk Gelişimi 106 lisans ve 77 önlisans öğrencisi olmak üzere toplam 177 öğrenci
oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında bir anket formu ve Özel Eğitim Öğretmenlik
Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzde
dağılımları ile sınıflama analizlerinden, t testi ve tek yönlü varyans analizi ile CHAID analizi
kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin çoğunluğunun özel eğitim alanında çalışmak
istemediği belirlenmiştir. Öğrenciler, özel eğitim alanında çalışma zorunda kalmaları
durumunda hangi engel türüyle çalışacakları konusunda kararsız kalmış, ilk üç sırada
öğrenme güçlüğü/zihinsel gerilik, otizm ve tüm engel gruplarıyla çalışabileceklerini
belirtmişlerdir. Çalışmada, çocuk gelişimi öğrencilerinin özel eğitim öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumlarını etkileyen en önemli faktörün onların özel eğitim alanında staj yapma
durumları olduğu, özel eğitim alan stajı yapan öğrencilerin özel eğitim öğretmenliğine yönelik
tutumlarının daha olumlu olduğu saptanmıştır.
It is one of the fields where the graduates of child development can work after graduation.
It is a special education area. In this study, it was aimed that child development students become special education teachers.
It is aimed to determine the factors affecting their opinions and attitudes towards Descriptive
In the study in the survey model, the study group was made available to them online.
Child Development A total of 177 students, including 106 undergraduate and 77 associate degree students
has created. A questionnaire form and Special Education Teaching Staff were used to collect the data.
The Attitude Towards Occupation Scale was used. Frequency and percentage in data analysis
distributions and classification analysis, t test and one-way analysis of variance and CHAID analysis
used. As a result, the majority of students work in the field of special education.
It was determined that he did not want. Students have to work in the field of special education
Undecided about what type of disability they will work with in case of
that they can work with learning disability/mental retardation, autism and all disability groups
they have stated. In the study, child development students' participation in the special education teaching profession
The most important factor affecting their attitudes towards
that students who do internship in special education have special education
attitudes were found to be more positive.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2020 |