Dinlere ve birçok inanışa göre üzerinde yaşanılan dünya insanlığın imtihanının bir mekanıdır ve burada tüm inananlar aşkın olan varlığa kulluğunu göstermek arzusundadır. Bunun için insanlar çeşitli tapınaklar, sunaklar vb. yer ve mekanlar oluşturmaktadır. Böylece bu gibi yerlerde inançları gereği çeşitli ritüellerini, ibadetlerini yapmaya gayret göstermektedir. İnsanoğlu, bütün bu ritüelleri gerçekleştirirken belirlenen usül ve kurallara göre hareket etmek durumundadır. Günümüze ağların ağı olarak nitelendirilen ve sade bir şekilde insanlığın hayatına giren internet, dini, sosyal, ekonomik vb. gibi pek çok hususta tahayyül dahi edilemeyecek değişikliklere neden olan bir başlangıca kapı aralamıştır. İnsan, fiziki alemde yaptığı birçok uygulamaları, mekân, zaman gibi çeşitli faktörlerden kaynaklanan engellerden ötürü, internet vasıtasıyla sanal dünyaya taşımış durumdadır. Böylelikle dindaşların birbiriyle iletişimi kolaylaşmış, hızlı iletişimle birlikte, dini birçok faaliyetlerin yapılabilmesi daha mümkün olmuştur. Mekân olarak bir araya gelinmesi pek mümkün olunmasa da internet vasıtasıyla dünyanın bir ucundan diğer ucuna sanal ortamlarda bir araya gelmeler veya yine mekânsal faktörlerden ötürü icra edemedikleri ritüellerini dijital sahada ifa edebilmeleri imkânı doğmuştur. Bu çalışmada internetin insanoğluna sunduğu imkanlarla birlikte reelde yapılagelen ibadet ve ritüellerin sanalda da icra edilmesinin cevazlığına girmeden çeşitli coğrafyada bunların yapılıyor olmasının gerçekliği üzerinde durulmaktadır. Bütün ağların bir platformda şekillenmesi olarak kurgulanan Metaverse ile birlikte ritüellerin icra edilebilmesi ve burada ayrıca çeşitli hislerin insanlara yaşatılabilmesi de pek çok dindarın dikkatini çekmesi açısından dikkate değer bir konudur. Henüz oluşumunu tamamlamamış ikiz evren ve sınırsız dünya olarak tanımlanan ve çoğunluğu genç nüfusu barındıran Metaverse dini niteliğe haiz kişi ve kuruluşların göz ardı etmemesi gereken bir platformdur.
According to the religions and lots of beliefs, the world that is lived on it is a place the test of humanity and all believers desire to show their servitude to the transcendent being here. Therefore, people built various temples, altar place and spaces etc. So, they try to give their all the various rituals and worship in such places as per their beliefs. The human being has to act according to the determined procedures and rules while tehy are performing all these rituals. The internet, which is described as the network of networks at the present time and simply entered the life of humanity, has religious, social, economic and etc. People have carried many of their applications in the physical world to the virtual world by way of the internet due to the obstacles caused by various factors such as space and time. In this way, the communicaitons of the coreligionists became so easier with each other and it became possible to carry out many religious activities with the fast communication. Although it is not possible to come together in a place, it has become possible for them to come together in virtual environments from one end of the world to the other by way of the internet. Beside, it has become possible to perform their rituals in the digital field, which they could not perform due to spatial factors by way of the internet. People worship accordinly their beliefs, the same action is done in virtual life. İn various geographies, especially this matter is emphasized. The associated with the Metaverse, which is designed as the shaping of all networks on a platform is performing rituals and making people experience various feelings here is an important matter with regards to attracting the attention of many religious people. The Metaverse, which is defined as a twin universe and an unlimited world that has not yet completed its formation, and that has a young population, is a platform that should not be ignored by religious people and organizations.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2021 |