Research Article
BibTex RIS Cite

Determination of the Lifelong Learning Status of Nursing Students

Year 2025, Volume: 4 Issue: 1, 20 - 27, 18.04.2025
https://doi.org/10.59398/ahd.1567325

Abstract

Aim
This study was conducted to evaluate the lifelong learning tendencies of nursing students.
Methods
This descriptive and cross-sectional study was conducted with 403 nursing students studying at a university during the 2019-2020 academic year, using the “Student Information Form” and the “Lifelong Learning Trends Scale”. In the study, descriptive statistical methods such as frequency, percentage, mean, and standard deviation were used. Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test, and Spearman correlation analysis were used to evaluate non-parametric data. The statistical significance limit value was accepted as p<.05.
Results
The average age of the students was 20.02±1.53 years. It was determined that 85.1% of the students were female, 28.5% were in the first and second grades, 81.1% were in a nuclear family structure, and 71.7% had income equal to their expenses. The average score of students’ lifelong learning tendencies was 67.27±14.31. It was determined that students who follow technological developments, plan their careers, attend courses to improve themselves, participate in artistic activities, and engage in social activities have higher lifelong learning tendencies (p<.05).
Conclusion
Students’ lifelong learning tendencies were found to be high. It is very important to motivate and support students to participate in social, artistic, and cultural activities to enhance their lifelong learning tendencies.

References

  • Şahin Ç, Arcagök S. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014; 7(16): 394-417.
  • Karadağ M, Alparslan Ö, İşeri ÖP. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stilleri. Çukurova Medical Journal. 2018;43(1):13-21.
  • Yanıkkerem E, Selçuk AK, Çetinkaya A. Hemşirelik öğrencileri açısından ideal hemşirelik eğitimi konusunda nitel bir çalışma: Gerçekteki boşluklar ve şoklar. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;10(1):1-12.
  • Hachoumi N, Eddabbah M, El Adib AR. Health sciences lifelong learning and professional development in the era of artificial intelligence. International Journal of Medical Informatics. 2023;178:1-7.
  • Kozikoglu I, Onur Z. Predictors of lifelong learning: Information literacy and academic self-efficacy. Cypriot Journal of Educational Science. 2019;14(4):492-506.
  • Şenyuva E, Kaya H. Do the lifelong learning tendencies of nursing students affect their attitudes toward e-learning? Florence Nightingale Journal of Nursing. 2022;30(3):259-266.
  • Denat Y, Dikmen Y, Filiz NY, Başaran H. Hemşirelik öğrencilerinde yaşam boyu öğrenme eğilimler. Journal of Human Rhythm. 2016; 2(1):39- 45.
  • Bulaç E, Kurt M. Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 8(1):125-161.
  • Ayçiçek B, Karanfil B. Investigation of university students’ lifelong learning tendencies in terms of various variables. African Educational Research Journal. 2021;9(1):21-133.
  • Örs M. Lifelong learning competencies among undergraduate first year and final year midwifery- nursing students. International Journal of Curriculum and Instruction. 2020;12:88-104.
  • Basit G, Bakır D. Hemşirelerin yaşam boyu öğrenme motivasyonlarının belirlenmesi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi. 2023;5(1):17-22.
  • Eray N, Kaya KÇ. Hemşirelik öğrencilerinde yaşam boyu öğrenme eğiliminin stresle baş etme davranışlarına ve mesleki yetkinliklerine etkisi. Yaşam Boyu Hemşirelik Dergisi. 2023;4(2):71-90.
  • Erdoğan DG, Bayat S, Sentürk Ş. Pedagojik formasyon öğrencilerinin Bit, e-öğrenme ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişki. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi. 2017;7(3):147-159.
  • Demirbağ S, Celasin NŞ, Karaarslan D, Ergin D. Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme düzeyleri açısından karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2022;11(1):237-245. https://doi. org/10.37989/gumussagbil.687546
  • Benli EB, Akça Eİ, Derya YA. Ebelik öğrencilerinin kişilik özellikleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişki. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;6(3):607-624.
  • Kaya N, Turan N, Kamberova HA, Cenal Y, Kahraman A, Evren M. Hemşirelik öğrencilerinin sanat özelliklerine göre iletişim becerileri ve sosyal zekâ düzeyleri. Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi. 2016;13(1):50-58.
  • Erdoğan DG, Arsal Z. The development of lifelong learning trends scale (LLLTS). Sakarya University Journal of Education. 2016;6(1):114- 122.
  • IBM Corp. Armonk, NY: USA. Released 2011.
  • Güçlü S, Elem E, Unutkan A, Öztürk S. Sağlık bilimleri öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Sosyal Çalışma Dergisi. 2023;7(1):32-41.
  • Gökyer N, Türkoğlu İ. Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;28(2):125- 136.
  • Kılavuz F, Aydın AK Hemşirelik öğrencilerinin bireysel girişimcilik algıları ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2020;7(3):240-248.
  • Denat Y. Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme tutumları ve etkileyen etmenler. Sakarya Üniversitesi Holistik Sağlık Dergisi. 2019;2(2):10-21.
  • Döner A, Ceyhan Ö, Taşcı S. Entegre eğitim alan hemşirelik öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi. 2022;10(2):763- 775.
  • Yalçın SU, Özaslan Z, Şahin EŞ, Alptekin HM, Erdoğan B, Er RA. Hemşire adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri: Nitel bir çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;8(1):55-63.
  • İlaslan E, Taylan E, Özkan İ, Adıbelli D. Bir ilçedeki üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ve ilişkili faktörlerin incelenmesi. Türkiye Klinikleri İç Hastalıkları Dergisi. 2020;5(1):15-21.
  • Günal A, Demirtürk F, Arıkan H, İnal B. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin egzersiz davranışı, sigara bağımlılığı ve genel sağlık durumu. HSP. 2028;5(2):169-178. DOI:10.17681/hsp.348026
  • Hawker CL. Physical activity and mental well-being in student nurses. Nurse Education Today. 2012;32:325-331.
  • Blake H, Stanulewicz N, Mcgill F. Predictors of physical activity and barriers to exercise in nursing and medical students. Journal of Advanced Nursing. 2017;73(4):917-929. doi: 10.1111/jan.13181
  • Erden D. Hemşirelik eğitiminde bilgi iletişim teknolojilerinin (BİT) kullanımı: Etik sorunlara bakış. Abant Sağlık Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi. 2022;2(1):43-48.
  • Taşçı Ö, Durmuş M, Gerçek A, Kaya A. Factors affecting critical thinking dispositions of nursing students. Journal of Nursolog. 2022;25(1):45- 49. DOI: 10.54614/JANHS.2022.687987
  • Adıbelli D, Kırca N. Hemşirelik eğitiminde analitik düşünme becerisi: Fenomenolojik bir çalışma. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi. 2021;9(2):628- 641.

Hemşirelik Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Durumlarının Belirlenmesi

Year 2025, Volume: 4 Issue: 1, 20 - 27, 18.04.2025
https://doi.org/10.59398/ahd.1567325

Abstract

Amaç
Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem
Tanımlayıcı ve kesitsel tipteki bu araştırma, bir üniversitede öğrenim gören 403 hemşirelik öğrencisine 2019-2020 eğitim öğretim yılında “Tanıtıcı Bilgi Formu” ve “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” kullanılarak uygulanmıştır. Araştırmada tanımlayıcı istatistiksel yöntemler olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. Non-parametrik verileri değerlendirmek için Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis testi ve Spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. p<.05 değeri istatistiksel anlamlılık sınırı olarak kabul edilsmiştir.
Bulgular
Öğrencilerin yaş ortalaması 20.02±1.53 yıldır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %85.1’i kadın, %28.5’i birinci ve ikinci sınıfta öğrenim görmekte, %81.1’i çekirdek aile yapısında, %71.7’sinin gelirinin giderine eşit olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri puan ortalamaları 67.27±14.31’dir. Teknolojik gelişmeleri takip eden, kariyer planı yapan, kendini geliştirmek için kurslara katılan, sanatsal aktivitelere katılan, sosyal aktivitelere katılan öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir (p<.05).
Sonuç
Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin arttırılması için sosyal, sanatsal, kültürel etkinliklere katılımları için motive edilmeleri ve desteklenmeleri çok önemlidir.

Ethical Statement

Araştırmanın yapılabilmesi için bir üniversitenin tıp fakültesi bilimsel araştırmalar etik kurulundan yazılı izin alınmıştır (TÜTF-BAEK 2020/25).

Supporting Institution

Destekleyen kurum yoktur.

Thanks

Araştırmaya gönüllü olarak katılım gösteren hemşirelik öğrencilerine teşekkür ederiz.

References

  • Şahin Ç, Arcagök S. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014; 7(16): 394-417.
  • Karadağ M, Alparslan Ö, İşeri ÖP. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve öğrenme stilleri. Çukurova Medical Journal. 2018;43(1):13-21.
  • Yanıkkerem E, Selçuk AK, Çetinkaya A. Hemşirelik öğrencileri açısından ideal hemşirelik eğitimi konusunda nitel bir çalışma: Gerçekteki boşluklar ve şoklar. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;10(1):1-12.
  • Hachoumi N, Eddabbah M, El Adib AR. Health sciences lifelong learning and professional development in the era of artificial intelligence. International Journal of Medical Informatics. 2023;178:1-7.
  • Kozikoglu I, Onur Z. Predictors of lifelong learning: Information literacy and academic self-efficacy. Cypriot Journal of Educational Science. 2019;14(4):492-506.
  • Şenyuva E, Kaya H. Do the lifelong learning tendencies of nursing students affect their attitudes toward e-learning? Florence Nightingale Journal of Nursing. 2022;30(3):259-266.
  • Denat Y, Dikmen Y, Filiz NY, Başaran H. Hemşirelik öğrencilerinde yaşam boyu öğrenme eğilimler. Journal of Human Rhythm. 2016; 2(1):39- 45.
  • Bulaç E, Kurt M. Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 8(1):125-161.
  • Ayçiçek B, Karanfil B. Investigation of university students’ lifelong learning tendencies in terms of various variables. African Educational Research Journal. 2021;9(1):21-133.
  • Örs M. Lifelong learning competencies among undergraduate first year and final year midwifery- nursing students. International Journal of Curriculum and Instruction. 2020;12:88-104.
  • Basit G, Bakır D. Hemşirelerin yaşam boyu öğrenme motivasyonlarının belirlenmesi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi. 2023;5(1):17-22.
  • Eray N, Kaya KÇ. Hemşirelik öğrencilerinde yaşam boyu öğrenme eğiliminin stresle baş etme davranışlarına ve mesleki yetkinliklerine etkisi. Yaşam Boyu Hemşirelik Dergisi. 2023;4(2):71-90.
  • Erdoğan DG, Bayat S, Sentürk Ş. Pedagojik formasyon öğrencilerinin Bit, e-öğrenme ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişki. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi. 2017;7(3):147-159.
  • Demirbağ S, Celasin NŞ, Karaarslan D, Ergin D. Sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme düzeyleri açısından karşılaştırılması. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2022;11(1):237-245. https://doi. org/10.37989/gumussagbil.687546
  • Benli EB, Akça Eİ, Derya YA. Ebelik öğrencilerinin kişilik özellikleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişki. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;6(3):607-624.
  • Kaya N, Turan N, Kamberova HA, Cenal Y, Kahraman A, Evren M. Hemşirelik öğrencilerinin sanat özelliklerine göre iletişim becerileri ve sosyal zekâ düzeyleri. Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi. 2016;13(1):50-58.
  • Erdoğan DG, Arsal Z. The development of lifelong learning trends scale (LLLTS). Sakarya University Journal of Education. 2016;6(1):114- 122.
  • IBM Corp. Armonk, NY: USA. Released 2011.
  • Güçlü S, Elem E, Unutkan A, Öztürk S. Sağlık bilimleri öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Sosyal Çalışma Dergisi. 2023;7(1):32-41.
  • Gökyer N, Türkoğlu İ. Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;28(2):125- 136.
  • Kılavuz F, Aydın AK Hemşirelik öğrencilerinin bireysel girişimcilik algıları ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2020;7(3):240-248.
  • Denat Y. Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme tutumları ve etkileyen etmenler. Sakarya Üniversitesi Holistik Sağlık Dergisi. 2019;2(2):10-21.
  • Döner A, Ceyhan Ö, Taşcı S. Entegre eğitim alan hemşirelik öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi. 2022;10(2):763- 775.
  • Yalçın SU, Özaslan Z, Şahin EŞ, Alptekin HM, Erdoğan B, Er RA. Hemşire adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri: Nitel bir çalışma. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;8(1):55-63.
  • İlaslan E, Taylan E, Özkan İ, Adıbelli D. Bir ilçedeki üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyleri ve ilişkili faktörlerin incelenmesi. Türkiye Klinikleri İç Hastalıkları Dergisi. 2020;5(1):15-21.
  • Günal A, Demirtürk F, Arıkan H, İnal B. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin egzersiz davranışı, sigara bağımlılığı ve genel sağlık durumu. HSP. 2028;5(2):169-178. DOI:10.17681/hsp.348026
  • Hawker CL. Physical activity and mental well-being in student nurses. Nurse Education Today. 2012;32:325-331.
  • Blake H, Stanulewicz N, Mcgill F. Predictors of physical activity and barriers to exercise in nursing and medical students. Journal of Advanced Nursing. 2017;73(4):917-929. doi: 10.1111/jan.13181
  • Erden D. Hemşirelik eğitiminde bilgi iletişim teknolojilerinin (BİT) kullanımı: Etik sorunlara bakış. Abant Sağlık Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi. 2022;2(1):43-48.
  • Taşçı Ö, Durmuş M, Gerçek A, Kaya A. Factors affecting critical thinking dispositions of nursing students. Journal of Nursolog. 2022;25(1):45- 49. DOI: 10.54614/JANHS.2022.687987
  • Adıbelli D, Kırca N. Hemşirelik eğitiminde analitik düşünme becerisi: Fenomenolojik bir çalışma. İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi. 2021;9(2):628- 641.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects ​Internal Diseases Nursing​
Journal Section Research Articles
Authors

Özgül Erol 0000-0001-9676-7115

Lale Yacan 0000-0001-5913-524X

Zeynep Arabacı 0009-0001-6733-9442

Publication Date April 18, 2025
Submission Date October 15, 2024
Acceptance Date March 18, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 4 Issue: 1

Cite

Vancouver Erol Ö, Yacan L, Arabacı Z. Hemşirelik Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Durumlarının Belirlenmesi. Akd Nurs J. 2025;4(1):20-7.