Teknoloji günümüzde gittikçe gelişmektedir. Kişisel bilgisayarların ve mobil cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte birçok konuda değişik uygulamalar yapılmaktadır. Eğitimde bu alanların en önemlisidir. Bu çalışmada, oyunlaştırma kavramı ile birlikte oyunlaştırma unsurları, oyuncu tipleri, kuramsal altyapısı, tasarım süreci ve diğer anahtar kavramlar sunulmuştur. Projenin amacı, ilköğretim öğrencileri için mobil bir eğitim platformu sunmaktır. Bunun için android işletim sistemi üzerinde oyunlaştırma prensiplerini kullanarak ilgi çekici bir uygulama tasarlanmıştır. Sunulan uygulamada, android SDK yazılımı, Eclipse ADT eklentisi, java programlama dili ve SQLite yazılımı kullanılmıştır. Projenin en önemli aşamaları soru-cevap havuzu oluşturmak ve bunları seviyeye göre kullanıcıya sunmaktır. Uygulama sayesinde online eğitim konusunda ilköğretim öğrencilerini hedef alan ve onların motivasyonunu kolaylaştıran bir ders platformu oluşacaktır.
Teknoloji günümüzde gittikçe gelişmektedir. Kişisel
bilgisayarların ve mobil cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte birçok konuda değişik uygulamalar
yapılmaktadır. Eğitimde bu alanların en önemlisidir. Bu çalışmada, oyunlaştırma
kavramı ile birlikte oyunlaştırma unsurları, oyuncu tipleri, kuramsal altyapısı, tasarım süreci ve diğer
anahtar kavramlar sunulmuştur. Projenin amacı, ilköğretim öğrencileri için
mobil bir eğitim platformu sunmaktır. Bunun için android işletim sistemi üzerinde
oyunlaştırma prensiplerini kullanarak ilgi çekici bir uygulama tasarlanmıştır. Sunulan
uygulamada, android SDK yazılımı, Eclipse ADT eklentisi, java programlama dili
ve SQLite yazılımı kullanılmıştır. Projenin
en önemli aşamaları soru-cevap havuzu oluşturmak ve bunları seviyeye göre
kullanıcıya sunmaktır. Uygulama sayesinde online
eğitim konusunda ilköğretim öğrencilerini hedef alan ve onların motivasyonunu
kolaylaştıran bir ders platformu oluşacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Computer Software |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |