Kentsel alanlardaki ulaşım araçlarında küresel bir artış geçekleşmektedir. Bunun sonucu olarak, motorlu taşıtların egzozlarından kent atmosferine verilen kirleticilerin seviyeleri, bölgenin meteorolojik ve topoğrafik koşullarının etkisiyle zaman zaman insan sağlığını tehdit edici boyutlara ulaşabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, ulaşımdan kaynaklı emisyon miktarlarının Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ile belirlendiği çalışmaların incelenmesi ve Eskişehir Teknik Üniversitesi’nin İki Eylül Kampüsüne giden araçlardan kaynaklanan hava kirletici emisyonlarının ağ analizi ile belirlenmesidir. Mevcut şehir içi otobüslerinin elektrikli olması durumlarında emisyonların azaltılması amacıyla kampüs içine Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampüsü ile İki Eylül Kampüsü arasında iki farklı güzergahın emisyon etkisi network analizi ile hesaplanmıştır. Analiz sürecinde ArcGIS network analiz aracı kullanılmıştır. Çalışmada EMEP/CORINAIR emisyon faktörü veri tabanından taşıt kategorilerine, motor teknolojisine ve yakıt türlerine göre uygun emisyon faktörleri seçilmiş, seçilen emisyon faktörleriyle otobüs seferleri ve şahsi araç sayıları kullanılarak trafikten kaynaklı hava kirletici emisyon miktarları network analizi ile tahmin edilmiştir. Çalışmadaki ağ analizinin amacı yol tasarımını ve gelişimini yönlendirecek ideal bir ağ modeli bulmak için farklı modellerin trafik koşullarını karşılaştırmaktır.
There is a global increase in transportation in urban areas. As a result, the levels of pollutants from motor vehicles in the city atmosphere can sometimes reach levels that threaten human health because of the meteorological and topographical conditions of the region. The aim of this study are to investigate the studies on the emission-related emission amounts by Geographical Information Systems (GIS) and to determine the air pollutant emissions from the vehicles going to Eskişehir Technical University's İki Eylül Campus by network analysis. In order to reduce emissions in the existing electric city buses, the emission impact of two different routes between the Yunus Emre Campus and the İki Eylül Campus of the Anadolu University was calculated by network analysis. ArcGIS network analysis tool was used in the analysis process. In this study, appropriate emission factors were selected from the EMEP / CORINAIR emission factor database to vehicle categories, engine technology and fuel types, air traffic pollutant emissions, bus programs and personal vehicle numbers and network analyzes were performed. The aim of the network analysis in the study is to compare the traffic conditions of different models to find an ideal network model to guide road design and development.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering, Multidisciplinary |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | February 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019, Volume 1, Issue 2 |
Bibtex | @research article { aist514652, journal = {GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies}, eissn = {2645-9108}, address = {Josipa Broza Tita 23A, PD97.KO Podgorica III - Karadağ}, publisher = {Hilmi Rafet YÜNCÜ}, year = {2019}, volume = {1}, number = {2}, pages = {37 - 57}, title = {CBS TABANLI ULAŞIM KAYNAKLI HAVA KİRLETİCİ EMİSYON MİKTARLARININ BELİRLENMESİ}, key = {cite}, author = {Karakaş, Aylin and Yılmaz, Elif and Ağaçsapan, Balca and Çabuk, Alper} } |
APA | Karakaş, A. , Yılmaz, E. , Ağaçsapan, B. & Çabuk, A. (2019). CBS TABANLI ULAŞIM KAYNAKLI HAVA KİRLETİCİ EMİSYON MİKTARLARININ BELİRLENMESİ . GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies , 1 (2) , 37-57 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/aist/issue/43776/514652 |
MLA | Karakaş, A. , Yılmaz, E. , Ağaçsapan, B. , Çabuk, A. "CBS TABANLI ULAŞIM KAYNAKLI HAVA KİRLETİCİ EMİSYON MİKTARLARININ BELİRLENMESİ" . GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies 1 (2019 ): 37-57 <https://dergipark.org.tr/en/pub/aist/issue/43776/514652> |
Chicago | Karakaş, A. , Yılmaz, E. , Ağaçsapan, B. , Çabuk, A. "CBS TABANLI ULAŞIM KAYNAKLI HAVA KİRLETİCİ EMİSYON MİKTARLARININ BELİRLENMESİ". GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies 1 (2019 ): 37-57 |
RIS | TY - JOUR T1 - CBS TABANLI ULAŞIM KAYNAKLI HAVA KİRLETİCİ EMİSYON MİKTARLARININ BELİRLENMESİ AU - Aylin Karakaş , Elif Yılmaz , Balca Ağaçsapan , Alper Çabuk Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies JF - Journal JO - JOR SP - 37 EP - 57 VL - 1 IS - 2 SN - -2645-9108 M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies CBS TABANLI ULAŞIM KAYNAKLI HAVA KİRLETİCİ EMİSYON MİKTARLARININ BELİRLENMESİ %A Aylin Karakaş , Elif Yılmaz , Balca Ağaçsapan , Alper Çabuk %T CBS TABANLI ULAŞIM KAYNAKLI HAVA KİRLETİCİ EMİSYON MİKTARLARININ BELİRLENMESİ %D 2019 %J GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies %P -2645-9108 %V 1 %N 2 %R %U |
ISNAD | Karakaş, Aylin , Yılmaz, Elif , Ağaçsapan, Balca , Çabuk, Alper . "CBS TABANLI ULAŞIM KAYNAKLI HAVA KİRLETİCİ EMİSYON MİKTARLARININ BELİRLENMESİ". GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies 1 / 2 (February 2019): 37-57 . |
AMA | Karakaş A. , Yılmaz E. , Ağaçsapan B. , Çabuk A. CBS TABANLI ULAŞIM KAYNAKLI HAVA KİRLETİCİ EMİSYON MİKTARLARININ BELİRLENMESİ. AIST. 2019; 1(2): 37-57. |
Vancouver | Karakaş A. , Yılmaz E. , Ağaçsapan B. , Çabuk A. CBS TABANLI ULAŞIM KAYNAKLI HAVA KİRLETİCİ EMİSYON MİKTARLARININ BELİRLENMESİ. GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies. 2019; 1(2): 37-57. |
IEEE | A. Karakaş , E. Yılmaz , B. Ağaçsapan and A. Çabuk , "CBS TABANLI ULAŞIM KAYNAKLI HAVA KİRLETİCİ EMİSYON MİKTARLARININ BELİRLENMESİ", GSI Journals Serie C: Advancements in Information Sciences and Technologies, vol. 1, no. 2, pp. 37-57, Feb. 2019 |