BibTex RIS Cite

Holiday: Parent Training

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 47 - 53, 01.04.2016

Abstract

Teaching process, which has its own characteristics, takes focus parents not just student. How the child conducts this process is dependent on their relationship with the child and parents. At the same time as matters to work, to take responsibility, to keep alive, approaches of parents and processing this issues in their relationship with children is very important. The parents with high expectations from children and intolerant making mistakes had probably grown parents with high expectations. However, we have much to learn from our children. Because of learning relationship is interactive, parents can seize the chance to learn while teaching. This is the period when most of the chances are holiday period. Therefore it is useful for parents to use holiday times for improving their relationship with their children

References

  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_ gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.56e9295f8ac392.77428058. Erişim Tarihi: 18.03.2016
  • Akt. Manning, M. L. (2002). Havighurst’s developmental tasks, young adolesacent, and diversity. The Clearing House, 76 (2), 75-77.
  • Gordon, T. (1993). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. (Çev: Emel Aksay ve Birsen Özkan.) İstanbul: YA-PA Yayınları.
  • Ataman, A. (2003). Özel eğitime muhtaç olmanın nedenleri. (ed. A. Ataman). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık.
  • Işıkgöz, M. (2014). Okul başarısızlığı ve nedenleri. Kocasinan RAM Araştırma Bülteni 1. Yayın No:4. İstanbul.
  • Arseven, A. (1986). “Çocukta Benlik Gelişimine Ailenin Etkisi ve Çocuğun Okuldaki Başarısı”, Eğitim ve Bilim Dergisi, S. 60, s. 11.
  • Başar, M. (2001).Ailelerdeki yanlış başarı algılamasının öğrenciler üzerindeki etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt 2, Sayı 1.
  • Aydoğmuş, K, Baltaş, A, ve arkadaşları(2004), Ana- Baba Okulu, Onbirinci basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kernberg, O. F., (2012), Sınır Durumlar ve Patolojik Narsisizm,(Çev. M. Atakay), İstanbul: Metis Yayınları.
  • Parman, T. (2007). Merhaba bebek, merhaba aile. Bireyin doğumu ve adlandırma. Psikanaliz Yazıları Baharlık Kitap Dizisi 15. Sayfa 43-56.İstanbul.
  • Şendil, G.(2003). Çocuk, Ergen ve Anne Baba. İstanbul: Çantay Yayınları.
  • Sünbül, M. (1996). Öğretmen niteliği ve öğretimdeki rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Cilt 2. Sayı 4.

Tatil: Anne-Baba Eğitimi

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 47 - 53, 01.04.2016

Abstract

Öğretim süreci kendine has özellikleri olan ve odağına sadece öğrenciyi değil anne-babayı da alan bir süreçtir. Bu süreci çocuğun nasıl götüreceği anne-babanın çocukla kurdukları ilişkiye bağlıdır. Aynı zamanda çalışmak, sorumluluk almak, hayatta tutunmak gibi konularda anne-babanın yaklaşımları ve çocukları ile kurdukları ilişkide bunları işlemlemeleri çok önemlidir. Çocuklarından aşırı beklentileri olan ve hata yapmasına tahammülü olmayan anne-babalar da muhtemelen beklentileri yüksek olan anne-babalar tarafından büyütülmüştür. Oysa çocuklarımızdan öğrenecek çok şeyimiz var. Öğrenme ilişkisi etkileşimsel olduğu için anne-babalar, öğretirken öğrenme şansını da yakalarlar. Bu şansın en fazla olduğu dönem, tatil dönemleridir. Bu sebeple anne-babaların tatil dönemlerini çocuklarıyla kurdukları ilişkiyi geliştirmek için kullanmaları faydalı olacaktır

References

  • http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_ gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.56e9295f8ac392.77428058. Erişim Tarihi: 18.03.2016
  • Akt. Manning, M. L. (2002). Havighurst’s developmental tasks, young adolesacent, and diversity. The Clearing House, 76 (2), 75-77.
  • Gordon, T. (1993). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. (Çev: Emel Aksay ve Birsen Özkan.) İstanbul: YA-PA Yayınları.
  • Ataman, A. (2003). Özel eğitime muhtaç olmanın nedenleri. (ed. A. Ataman). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık.
  • Işıkgöz, M. (2014). Okul başarısızlığı ve nedenleri. Kocasinan RAM Araştırma Bülteni 1. Yayın No:4. İstanbul.
  • Arseven, A. (1986). “Çocukta Benlik Gelişimine Ailenin Etkisi ve Çocuğun Okuldaki Başarısı”, Eğitim ve Bilim Dergisi, S. 60, s. 11.
  • Başar, M. (2001).Ailelerdeki yanlış başarı algılamasının öğrenciler üzerindeki etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt 2, Sayı 1.
  • Aydoğmuş, K, Baltaş, A, ve arkadaşları(2004), Ana- Baba Okulu, Onbirinci basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kernberg, O. F., (2012), Sınır Durumlar ve Patolojik Narsisizm,(Çev. M. Atakay), İstanbul: Metis Yayınları.
  • Parman, T. (2007). Merhaba bebek, merhaba aile. Bireyin doğumu ve adlandırma. Psikanaliz Yazıları Baharlık Kitap Dizisi 15. Sayfa 43-56.İstanbul.
  • Şendil, G.(2003). Çocuk, Ergen ve Anne Baba. İstanbul: Çantay Yayınları.
  • Sünbül, M. (1996). Öğretmen niteliği ve öğretimdeki rolleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi. Cilt 2. Sayı 4.
There are 12 citations in total.

Details

Other ID JA27UV77UV
Journal Section Research Article
Authors

Engin Eker This is me

Publication Date April 1, 2016
Submission Date April 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Eker, E. (2016). Tatil: Anne-Baba Eğitimi. Aydın İnsan Ve Toplum Dergisi, 2(2), 47-53.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png