Bu araştırmanın amacı kamuoyunda 4+4+4 eğitim sistemi olarak da bilinen 12 yıllık
zorunlu eğitime geçiş kanunu neticesinde birleştirilen iki ortaokulda
öğretmenlerin yaşadıkları sorunları ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini Düzce
ilinde iki ortaokulun birleşmesiyle tek okulda görev yapmaya başlayan 48
öğretmen oluşturmaktadır. Bu evrenden yedi öğretmen ve öğretmenlerin dışında
bir hizmetli ile yapılandırılmış form kullanılarak görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler
yazıya dökülmüş ve kodlanarak çözümlenmiştir. Birleşme sürecinde öğretmenlerin
yaşadıkları sorunlar, karşılaştıkları zorluklar tespit edilip ortaya konulmaya
çalışılmıştır. Araştırma sonucuna göre okulların birleşme sürecinde
öğretmenlerin yaşadıkları en önemli sorunların başında, okul birleşmelerinde
kendilerine yeterli bilginin verilmediği, yeni okulda ne ile
karşılaşacaklarının bilinmezliği olarak görülmüştür. Ancak öğretmenlerin devlet
memuru olmaları nedeniyle genelde bu tür durumlara daha kolay uyum sağladığı araştırma
sonucunda ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | November 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 2 |
Bu Dergide Yayınlanan İçerikler Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) Tarafından Lisanslanmıştır.