Robotlar, farklı ortamlardaki çeşitli görevleri otomatikleştirmek için kullanılıyor. Bu uygulamalardan bazıları, robotların karmaşık ortamlarda gezinmesini ve hedeflerine ulaşmak için engellerden kaçınmasını gerektirir. Bu ortamların dinamik doğasına göre, robotların sürekli değişen ortamları işlemesine izin vermek için Yapay Zeka (AI) kullanılmaktadır. Mevcut teknikler yoğun işleme gücü ve enerji kaynakları gerektirir, bu da istihdamlarını sınırlayan birçok uygulamadır. Bu nedenle, bu çalışmada bir çarpışma tahmin edildiğinde robotun kontrolünü ele almak için yeni bir yöntem önerilmiştir. Çevrenin farklı gösterimleri kullanılır, böylece tarihsel bilgi verimli bir şekilde sağlanabilir. Ancak sonuçlar, tüm partinin kullanımının benzer karmaşıklıkla daha iyi performansa sahip olduğunu göstermektedir. Önerilen yöntem, navigasyon sırasında çarpışma sayısını azaltabilir ve robotun hızını artırabilir.
58
Robots are being used to automate several tasks in different environments. Some of these applications require the robots to be able to navigate in complex environments and avoid obstacles to reach their destinations. According to the dynamic nature of these environments, Artificial Intelligence (AI) is being used to allow robots handle continuously-changing environments. The existing techniques require intensive processing power and energy sources, which limits their employment is many applications. Thus, a new method is proposed in this study to take control of the robot when a collision is predicted. Different representations of the environment are used, so that, historical information can be provided efficiently. However, the results show that the use of the entire batch has better performance with similar complexity. The proposed method has been able to reduce the number of collision and increasing the speed of the robot during the navigation.
altinbas un
58
thanks
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Computer Software |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | 58 |
Publication Date | December 30, 2020 |
Submission Date | July 6, 2020 |
Acceptance Date | December 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 2 |
.