Toplumda yaşanan değişimler ve gelişmeler ailelerin eğitime bakış açısını şekillendirmektedir. Bilgi çağı olarak adlandırılan günümüzde eğitimin değeri anlaşılmış, aileler çocuklarının eğitimi konusunda sorgulayıcı, araştırıcı ve seçici olmuşlardır. Eğitimin fiziksel, sosyal, bedensel ve zihinsel becerilere yönelik katkısı dikkat çeken bir unsur olmuştur. Bu nedenle aileler okul seçimlerini yaparken nitelikli okul arayışına girmişlerdir. Bu konudaki arayışlar, özel okulların alternatif olarak değerlendirmesine neden olmuştur. MEB’e bağlı olarak faaliyet gösteren devlet ve özel okul türleri; başarı, etkililik ve verimlilik açısından birbirinden farklılıklar göstermektedir. Bu farklılıklar, velilerin okul seçimi yaparken tercihlerini etkilemektedir. Özellikle okul seçiminde sınıf mevcudu, okulun teknolojik olanakları, eğitim öğretim sürecinin etkililiği, olumlu okul iklimi ve kültürü, okuldaki güven ortamı gibi birçok değişkenin ön plana çıktığı görülmektedir. MEB’de görev yapan öğretmenlerin çocuklarını özel okullara kayıt ettirmesinin nedenlerini, öğretmenlerin görüşlerinden hareketle belirlemeyi amaçlayan bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemiyle desenlenmiştir. Araştırma, durum çalışması desenlerinden bütüncül tek durum deseninde yürütülmüştür. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kocaeli ili İzmit ilçesinde bulunan devlet okullarında yürütülmüş olup, çalışma grubunun belirlenmesinde örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme tercih edilmiştir. Katılımcıların 4’ü kadın 5’i erkektir. Verilerin analizinde, nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin çocukları için okul seçiminde özel okul tercih etme nedenlerinin, çocuklarının özel okullarda daha nitelikli bir eğitim aldıklarına inanmaları, özel okulların sağladığı fiziki şartlar, teknolojik imkânlar, öğretmenlerin özverili olması, okul çevresi, sportif faaliyetler, akademik başarı, öğretimde farklı yöntem ve tekniklerin kullanılması, yabancı dil eğitimi ve olumlu okul iklimi ile ilişkili olduğunu göstermektedir.
Özenle ele aldığım dosyamı yükledim. Editöre teşekkür ederim.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.