BibTex RIS Cite

-

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1(ÖZEL), 31 - 40, 07.10.2014

Abstract

The purpose of this study is to determine opinions of university students towards the student clubs in higher education. Also aimed to reveal why students join the student clubs and what is the contribution of student clubs to student in terms of ages, class (1th, 2th, 3th or 4th) and department of the university students and students’ suggestions on activities of student clubs. This research is a qualitative research revealed university students’ opinion about student clubs. For the purpose of the research an interwiev form was prepared by the researcher to determine students’ opinion about student clubs. Prepared form was applied to 30 students educated in the Kırklareli Universty in 2013-2014 academic year and interwieved with them related to topic. The data obtained after administration were analyzed by descriptive analysis method. According to the results university students join student clubs for work on their interest and becoming social or their friends want. Besides university students stated that student clubs allow them spend pleasant time, social media and self-development opportunities. Otherwise some students stated thet student clubs no contribution to them. University students' suggestions for student club activities can be listed as follows; student clubs should be more active, organize more much club trip and encouraging to students to participate funny activities and giving more funds to clubs

References

  • Arslan, M. (1999). 21. Yüzyıla girerken Türkiye’de yükseköğretimin durumu ve belli başlı sorunları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.8, 195-211.
  • Barlı,Ö.(2007).Davranış bilimleri. Ankara: Aktif Yayınevi.
  • Bleaney, M. F. (1992), What does a university add to its local economy. Applied Economics, 24, 305-311.
  • Cüceloğlu, D. (2012). İnsan ve davranışı: Psikolojinin temel kavramları. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite – yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisinin iyi model olabilir mi?. Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F Dergisi Yerel Ekonomiler Özel Sayı Mayıs, 90-101.
  • Çetin, M. (2007). Bölgesel kalkınma ve girişimci üniversiteler, Ege Akademi, 7 (1), 217-238.
  • Yükseköğretim Kanunu1981 tarih ve 2547 numaralı www.yok.gov.tr adresinden 20.06.2014 tarihinde erişildi.
  • Yükseköğretim Kanunu 1984 tarih ve 2547 numaralı.www.yok.gov.tradresinden 14.06.2014 tarihinde erişildi.
  • Özakpınar, Y. (2009). İnsan düşüncesinin boyutları. İstanbul: Yaylacılık matbaası.
  • Öztürk, S., Torun, İ. ve Özkök, Y. (2011). Anadolu’da kurulan üniversitelerin illerin sosyo ekonomik yapılarına katkıları, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 145-158.
  • Sağır, A. ve İnci, Ü. (2013). Karabük’te üniversite algısı: Karabük Üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi.2 (2), 49-81.
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENCİ KULÜPLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1(ÖZEL), 31 - 40, 07.10.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı; yükseköğretimde eğitim görmekte olan üniversite öğrencilerinin öğrenci kulüplerine yönelik görüşlerini belirlemektir. Ayrıca bu araştırma ile öğrenci kulüplerine katılan üniversite öğrencilerinin yaşları, sınıfları ve eğitim gördükleri bölümlere göre öğrenci kulüpleri çalışmalarına katılma nedenleri, öğrenci kulübü çalışmalarının katkıları ve öğrenci kulüpleri çalışmaları hakkındaki önerileri ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu araştırma üniversite öğrencilerinin görüşlerinin ortaya konduğu nitel bir araştırmadır. Öğrencilerin öğrenci kulüpleri hakkında görüşlerinin belirlenmesi için araştırmacılar tarafından bir görüşme formu hazırlanmıştır. Hazırlanan form 2013-2014 eğitim öğretim yılında Kırklareli Üniversitesi’nde eğitim gören 30 öğrenciye konu ile ilgili görüşmeler yapılarak uygulanmıştır. Uygulama sonrasında elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, üniversite öğrencileri, öğrenci kulübü çalışmalarına ilgi alanları oldukları için ve sosyal olmak için veya arkadaş çevresi istediği için katılmaktalar. Ayrıca öğrenci kulüplerinin keyifli zaman geçirmelerini sağladığını, sosyal çevrelerini genişlettiğini ve kendini geliştirme fırsatı sunduğunu belirtmişlerdir. Bunların yanı sıra bazı öğrenciler öğrenci kulübü çalışmalarının kendilerine hiçbir katkısının olmadığını belirtmişlerdir. Üniversite öğrencilerinin öğrenci kulübü çalışmalarına yönelik önerileri, kulüplerin daha aktif olması, kulüp gezilerinin arttırılması, kulüplere daha fazla ödenek verilmesi, öğrenciyi katılmaya teşvik eden eğlenceli etkinliklerin düzenlenmesi şeklindedir.

References

  • Arslan, M. (1999). 21. Yüzyıla girerken Türkiye’de yükseköğretimin durumu ve belli başlı sorunları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.8, 195-211.
  • Barlı,Ö.(2007).Davranış bilimleri. Ankara: Aktif Yayınevi.
  • Bleaney, M. F. (1992), What does a university add to its local economy. Applied Economics, 24, 305-311.
  • Cüceloğlu, D. (2012). İnsan ve davranışı: Psikolojinin temel kavramları. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite – yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisinin iyi model olabilir mi?. Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F Dergisi Yerel Ekonomiler Özel Sayı Mayıs, 90-101.
  • Çetin, M. (2007). Bölgesel kalkınma ve girişimci üniversiteler, Ege Akademi, 7 (1), 217-238.
  • Yükseköğretim Kanunu1981 tarih ve 2547 numaralı www.yok.gov.tr adresinden 20.06.2014 tarihinde erişildi.
  • Yükseköğretim Kanunu 1984 tarih ve 2547 numaralı.www.yok.gov.tradresinden 14.06.2014 tarihinde erişildi.
  • Özakpınar, Y. (2009). İnsan düşüncesinin boyutları. İstanbul: Yaylacılık matbaası.
  • Öztürk, S., Torun, İ. ve Özkök, Y. (2011). Anadolu’da kurulan üniversitelerin illerin sosyo ekonomik yapılarına katkıları, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 145-158.
  • Sağır, A. ve İnci, Ü. (2013). Karabük’te üniversite algısı: Karabük Üniversitesi örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi.2 (2), 49-81.
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Menekşe Eskici

Rabia Aktaş This is me

Publication Date October 7, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 1(ÖZEL)

Cite

APA Eskici, M., & Aktaş, R. (2014). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENCİ KULÜPLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Asian Journal of Instruction (E-AJI), 2(1(ÖZEL), 31-40.

ASIAN JOURNAL OF INSTRUCTION

Creative Commons License  This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.