Bu araştırma ile zorunlu göçe maruz kalan çocukların psikolojik iyilik hallerinin yaşam doyumu kavramı bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, zorunlu göçe maruz kalan ve Ankara’da 2017-2018 eğitim öğretim yılında ilkokul 2. kademede öğrenim gören çocuklardan oluşmaktadır. Çalışma karma yöntem araştırma modellerinden açımlayıcı karma yöntem deseninde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın nicel boyutunda, Çivitçi (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeği (ÇÖYDÖ) ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu 96 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulama sonrasında elde edilen veriler SPSS 22 aracılığıyla analiz edilmiş ve ÇÖYDÖ’den alınan puanlar en düşük ve yüksek puan sınırları belirlenmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda ise düşük n:4 (2 kız, 2 erkek) ve yüksek n:4 (2 kız, 2 erkek) puan sınırları içerisinde bulunan 8 çocuk ile yarı yapılandırılmış görüşme formu çerçevesinde nitel görüşme yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, ÇÖYDÖ’den alınan puanların cinsiyet, yaş ve öğrenim görülen sınıf değişkenleri açısından istatistiki olarak anlamlı bir farklılık göstermediği (p<0.05), ÇÖYDÖ’den düşük ve yüksek puan sınırları içerisinde bulunan çocukların yaşam doyumu arasında anlamlı farklılıkların olduğu, bu farklılıkların, süreğen hastalığa sahip olma, içinde yaşadıkları mahallenin şartları, arkadaş ilişkileri, gelişimsel risk yaşama ve olumsuz yaşam değerlendirmeleri alt boyutlarında ortaya çıktığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 1 |
ASIAN JOURNAL OF INSTRUCTION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.