Türkiye’de bilimin doğası ile ilgili alan yazında yürütülen çalışmalar incelendiğinde, çok az çalışmanın sınıf öğretmeni adaylarının bilimin doğasına yönelik inançlarına odaklandığı görülmektedir. Bu araştırma, 1., 2. ve 3. sınıfta öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel bilginin epistemolojisine yönelik algılarını, mevcut görüşlerinden yola çıkarak değerlendirmeyi ve görüşlerin sınıf düzeyine göre değişip değişmediğini belirlenmeyi amaçlamaktadır. Durum çalışması olarak desenlenen bu araştırmada veriler, öğretmen adaylarından “Bilimin Doğası Hakkında Görüşler Anketi’nden (VNOS-C)” seçilen sorular aracılığıyla toplanarak, betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları, öğretmen adaylarının, “bilimin kesin olmayan doğasına”, “bilimin deneysel doğasına”, “bilimin çıkarıma dayalı doğasına” yönelik “yetersiz” görüşlerinin, “kabul edilebilir” ve “bilgili” kategorilerine göre daha fazla olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının bilimsel bilginin epistemolojisine yönelik görüşlerinin sınıf düzeyine göre belirgin farklılıklar göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma, öğretmen adaylarının, bilimsel bilgiye yönelik yanlış bilgilerine ve kavram yanılgılarına dikkat çekmekte ve bu konuya ilişkin öğretimin nasıl gerçekleştirilmesi ve nasıl bir yol izlenmesi gerektiğine yönelik öneriler sunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 1 |
ASIAN JOURNAL OF INSTRUCTION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.