Bu araştırmanın amacı deney grubu ile kontrol grubunun değerler edinimi açısından aralarında anlamlı farklılık olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmada uzaktan eğitim sürecinin değer edinimine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi bir ortaokulda 2020-2021 yılında ortaokul 5. sınıfa devam eden ve dönem içerisinde yıllık olarak seçmeli okuma becerileri dersi gören gönüllü 100 öğrenciye ( 50 deney ve 50 kontrol grubu) 16 saatlik seçmeli okuma becerileri dersinde yarı deneysel araştırma uygulanmıştır. Deney grubunda Word Wall Dijital Oyun uygulaması ile dersler işlenmiş, kontrol grubunda mevcut programa göre derslere devam edilmiştir. Araştırma nitel destekli yarı deneysel bir çalışmadır.Veriler nicel araştırma boyutunda `Değerler Eğitimi Etkinlik Ölçeği` yoluyla toplanmıştır. Çalışmada gruplar bir deney ve bir kontrol grubu desenine göre oluşturulmuş, gerçek deneme modellerinden “Ön Test-Son Test Kontrol Gruplu Deneme Modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri; değerler eğitimi etkinliklerine ait dokümanlar, araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme ve gözlem formları ve kişisel bilgiler formu ile toplanmış veriler içerik analizi ve betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucunda öğrencilere çeşitli değerler kazandırmada bilgisayar destekli oyunun etkililiği ortaya konmuştur. Bu sonuç doğrultusunda öğrencilere değer edindirmede bilgisayar destekli oyunların kullanımı önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Makaleler |
Authors |
|
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022, Volume 10, Issue 2 |
Bibtex | @research article { aji1205927, journal = {Asya Öğretim Dergisi}, eissn = {2148-2659}, address = {}, publisher = {Yeni Eğitim Yayıncılık}, year = {2022}, volume = {10}, number = {2}, pages = {41 - 56}, doi = {10.47215/aji.1205927}, title = {Bilgisayar Oyunlarının Temel Değerleri Kazandırma Üzerindeki Etkileri}, key = {cite}, author = {Elitok Kesici, Ayşe and Payza, Türkü} } |
APA | Elitok Kesici, A. & Payza, T. (2022). Bilgisayar Oyunlarının Temel Değerleri Kazandırma Üzerindeki Etkileri . Asya Öğretim Dergisi , 10 (2) , 41-56 . DOI: 10.47215/aji.1205927 |
MLA | Elitok Kesici, A. , Payza, T. "Bilgisayar Oyunlarının Temel Değerleri Kazandırma Üzerindeki Etkileri" . Asya Öğretim Dergisi 10 (2022 ): 41-56 <https://dergipark.org.tr/en/pub/aji/issue/74959/1205927> |
Chicago | Elitok Kesici, A. , Payza, T. "Bilgisayar Oyunlarının Temel Değerleri Kazandırma Üzerindeki Etkileri". Asya Öğretim Dergisi 10 (2022 ): 41-56 |
RIS | TY - JOUR T1 - Bilgisayar Oyunlarının Temel Değerleri Kazandırma Üzerindeki Etkileri AU - AyşeElitok Kesici, TürküPayza Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.47215/aji.1205927 DO - 10.47215/aji.1205927 T2 - Asya Öğretim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 41 EP - 56 VL - 10 IS - 2 SN - -2148-2659 M3 - doi: 10.47215/aji.1205927 UR - https://doi.org/10.47215/aji.1205927 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Asian Journal of Instruction (E-AJI) Bilgisayar Oyunlarının Temel Değerleri Kazandırma Üzerindeki Etkileri %A Ayşe Elitok Kesici , Türkü Payza %T Bilgisayar Oyunlarının Temel Değerleri Kazandırma Üzerindeki Etkileri %D 2022 %J Asya Öğretim Dergisi %P -2148-2659 %V 10 %N 2 %R doi: 10.47215/aji.1205927 %U 10.47215/aji.1205927 |
ISNAD | Elitok Kesici, Ayşe , Payza, Türkü . "Bilgisayar Oyunlarının Temel Değerleri Kazandırma Üzerindeki Etkileri". Asya Öğretim Dergisi 10 / 2 (December 2022): 41-56 . https://doi.org/10.47215/aji.1205927 |
AMA | Elitok Kesici A. , Payza T. Bilgisayar Oyunlarının Temel Değerleri Kazandırma Üzerindeki Etkileri. Asya Öğretim Dergisi. 2022; 10(2): 41-56. |
Vancouver | Elitok Kesici A. , Payza T. Bilgisayar Oyunlarının Temel Değerleri Kazandırma Üzerindeki Etkileri. Asya Öğretim Dergisi. 2022; 10(2): 41-56. |
IEEE | A. Elitok Kesici and T. Payza , "Bilgisayar Oyunlarının Temel Değerleri Kazandırma Üzerindeki Etkileri", Asya Öğretim Dergisi, vol. 10, no. 2, pp. 41-56, Dec. 2022, doi:10.47215/aji.1205927 |
ASIAN JOURNAL OF INSTRUCTION