2019 Aralık ayından bu yana hayatımızın odak noktasına yerleşen hastalığa yönelik birçok aşı geliştirilmiştir. Bugün hala yeni çıkan varyantlara yönelik çeşitli aşılar geliştirilmektedir. Toplumdaki bireylerin geliştirilen aşılara yönelik yaklaşımları farklılık göstermektedir. Çalışmada, Adana ilinde faaliyet gösteren muhasebe profesyonellerinin; COVID-19 aşılarına yönelik yaklaşımlarını tespit etmek amaçlanmıştır. Çalışmanın bir diğer amacı ise bu konuya yönelik yaklaşımların demografik faktörler açısından değişkenlik gösterip göstermediğini belirlemektir. Elde edilen verilerin analiz sonuçlarına göre; katılımcıların aşının önemli bir güvence olduğunu düşündükleri ancak yan etkilerinden de oldukça çekindikleri söylenebilir. Çalışmadan elde edilen bir diğer sonuç ise muhasebe profesyonellerinin COVID-19 aşısına yaklaşımları mesleki deneyim süreleri ve aylık gelir durumları açısından farklılık göstermektedir. Çalışmanın ele alınan perspektiften daha önce incelenmemiş olması önemini ve değerini arttırmaktadır. Çalışma sonuçlarının literatüre katkı sağlaması beklenmektedir.
Many vaccines have been developed for the disease, which has become the focal point of our lives since December 2019. Various vaccines for newly released variants are still being developed today. The approaches of the individuals in the society towards the vaccines developed differ. In the study, it is aimed to determine the perceptions and hesitations of accounting professionals operating in Adana province about COVID-19 vaccines. Another aim of the study is to determine whether the perceptions about this subject differ in terms of demographic variables. According to the analysis results from the obtained data; participants think that the vaccine is an important assurance, but they are also very afraid of its side effects. Another result obtained from the study is that the approaches of accounting professionals to the COVID-19 vaccine differ in terms of their professional experience and monthly income. The results of the study are expected to contribute to the literature.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Lifelong learning |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 1, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | January 5, 2024 |
Acceptance Date | June 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 1 |