Öz
Bu çalışmada Klasik Örgüt Kuramının temel ilkeleri ile McDonaldlaşma arasındaki ilişki eğitim sistemi üzerinden kurulmuştur. Klasik Örgüt Kuramında, yönetim olgusu sistematik ve bilimsel bir şekilde ele alınırken insan unsurunu yok sayılmaktadır. McDonaldlaşma da benzer özellikleri göstermekte, standart yapıları ortaya çıkarmaktadır. Makalede McDonaldlaşan eğitim sistemi, Klasik Örgüt Kuramının ilkeleri kapsamında değerlendirilmiştir. Nitekim Klasik Örgüt Kuramında insanın sürekli aynı işi yapması beklenmekte, makine tipi bir örgüt yapısı tasarlanmaktadır. McDonaldlaşan eğitim sisteminde de öğrencilerin standart bir yapıda olması istenmektedir. Standartlaşmayı artıran bu eğitim modeli pasif öğrenci tipi ortaya çıkarmaktadır. Bu makalede iki olgu arasında benzerliklerin olduğu ileri sürülmektedir. Çalışmada McDonaldlaşmış eğitim sistemi uzaktan eğitim sistemi aracılığıyla açıklanmıştır. Çalışmada öncelikle Klasik Örgüt Kuramları arasında yer alan Taylorizm, Fayolizm ve Weberizmin kavramsal çerçevesi tanımlanmış, daha sonra McDonaldlaşma kavramı ele alınmıştır. Çalışmada teknolojinin gelişmesi ile McDonaldlaşan eğitim sisteminin yaygınlaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Covid-19 salgını ile birlikte yaygınlaşan uzaktan eğitim sistemi ise bu durumu daha belirgin hale getirmiştir. Tüm bu gelişmeler kapsamında makalede teknolojik gelişmelerin insan yaşamını kolaylaştırmasının yanında eğitim sistemi üzerinden nasıl McDonaldlaştırdığı değerlendirilmiştir.