BibTex RIS Cite

VİDEO KLİPLERDE KULLANILAN SUBLİMİNAL MESAJLAR VE RENK ETKİSİ

Year 2017, Volume: 2 Issue: 3, 50 - 67, 16.02.2017

Abstract

Video Müzik klipler,toplumun her kesimine ve her yaşa hitap etmektedir..Günümüzde etkisi tam olarak ölçülemese de Bilinçaltı (Subliminal) Mesajlar ve teknikleri her geçen gün gelişmektedir.Bu mesajları üretenler, Subliminal Mesajlar vasıtasıyla, insanları istedikleri hedeflere uygun şekilde etkilemeye ve yönlendirmeyi amaçlamaktadırlar. Renkler, insan yaşamında önemli bir yer tutmaktadır. Dış dünyada çevremizde gördüğümüz her şeyin bir rengi vardır.Renklerin insanlar üzerinde etkisi olduğu bilinmekle beraber renklere çeşitli anlamlar yüklenmiş, bu anlamlar da nesilden nesile bilinçaltımızda yer edindiği görülmektedir.

Music video clips,caters to all ages and all sections of society to Nowadays as the full effect of gravity by a subconscious (subliminal) messages and techniques are evolving with each passing day.The producers of these messages,subliminal messages through,people seek to influence and manipulate appropriately the goals they want.Colors,occupies an important place in human life.Everything we see around us in the outer world has a colour.Colors are known to have that effect on people.Colours is loaded with various meanings.Our subconscious also has established the position of these meanings from generation to generation.

References

  • KAYNAKÇA
  • Akyürek, F. (2005). Görsel/İşitsel Bir Dil:Video Klip(Elektronik Sürüm).Selçuk İletişim,3(4),93-113.
  • Baymur, F. (1994). Genel Psikoloji. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Berkkan, K. (2012). İlluminati Karanlığın ve Aydınlığın Savaşı.İstanbul:Bilge Karınca.
  • Bilen, İ. (2013). Bilinçaltınız Elimizde.İstanbul:Bilsam Yayınları.
  • Bişkin, F. (2014). Subliminal A.Ş.Ankara:Elma Yayınevi.
  • Çağan, M. (2007). Rengi Rengine.İstanbul:Sistem Yayıncılık.
  • Çelikcan, P. (1996). Müziği Seyretmek: Popüler Müzik-Medya İlişkileri açısından Müzik Videosu ve Müzik Televizyonu.Ankara: Yansıma Yayınları.
  • Darley, A. (2001). Visula Dijital Culture: Surface Play and Spectacle in New Media Genres,67.
  • Darıcı, S. (2012). Subliminal İşgal. İstanbul: Destek Yayınevi.
  • Darıcı, S. (2013). Bilinçaltı Reklamcılık ve İletişim Teknikleri.İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları.
  • Efeçınar, N. F. (2012). Bilinçaltının Büyüsü.İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erşanlı, B. (2011). Türkiye’de yaratılan Video Müzik Kliplerinde Animasyon Kullanımının Araştırılması ve Bir Klip Uygulaması.Yüksek Lisans Tezi,Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Ankara.
  • Freitag, E. F., Zacharias C. (2002). Düşüncelerinizin Gücü. (çev:Gülderen Pamir).İstanbul: Omega Yayınları.
  • Kalay,A.(2007).Tüketim Kültürü İçinde Müziğin Görselleştirilmesi:Klipler (Elektronik Sürüm).İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi,30,89-94.
  • Resmi Gazete (2011). Yayın Hizmeti Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik. 2 Kasım 2011.Sayı: 28103
  • Teker, U. (2003). Grafik Tasarım ve Reklam. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
  • İNTERNET KAYNAKLARI
  • Bardak.(http://media.tumblr.com/tumblr_m7anbgs3A11qhriv6.jpg.10.05.2015).
  • Bohemian Rapsody.(https://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ .12.04.2015).
  • Dark Horse.(http://jonalisblog.com/wp-content/uploads/2014/02/perrythumb.png.01.04.2015)
  • Değişmezlik. (http://m.icran.tr.gg/LISE-PS%26%23304%3BKOLOJ%26%23304%3B-4.htm
  • 03.2015).
  • Değişmezlik.http://images.slideplayer.biz.tr/8/2289818/slides/slide_21.jpg 03.03.2015).
  • Gruplama. ((http://piziadas.com/wp-content/uploads/2010/07/equivalencia2.png 03.03.2015)
  • Hipnoz. (https://ogrenci.sertifikapress.com/mod/flv/view.php?id=3819.07.03.2015).
  • Jazz Singer. (https://www.youtube.com/watch?v=LkUKloVCzcM.12.04.2015).
  • Katy Perry Hayranı.(https://img0.etsystatic.com/133/1/9864136/il 340x270.860688544 mknq.jpg.01.04.2015).
  • Katy Perry Hayranları.(http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/03/27/11/270831D300000578-3014102-Selfie_sisters_Katy_grabs_the_fans_Kitty_Purry_phone_to_take_a_s-m-122_1427456130694.jpg 28.3.2015).
  • Komposition in Blau.( http://www.tudou.com/programs/view/kBpPBtQ48v0/.03.05.2015).
  • Lumiere Kardeşler.( https://www.youtube.com/watch?v=4nj0vEO4Q6s 28.04.2015).
  • Pembe Mezarlık.(https://www.youtube.com/watch?v=dQ7LJ9nYKU8.04.05.2015).
  • Picnic.(http://www.dominiquebesson.com/photos_gm
  • /picnic-B.jpg
  • https://ladiyfestsheffield.files.wordpress.com/2013/09/thumbs_1282-brain-myth-movie.jpg.10.05.2015).
  • Rihanna S&M. (https://www.youtube.com/watch?v=KdS6HFQ_LUc.07.05.2015).
  • Şekil Zemin.( http://contentus.net/wp-content/uploads/2014/07/1.jpg 03.03.2015).
  • Şekil-Zemin.(http://www.bunedir.org/soru-cevap/nedir.php?ne=algilamayi-etkileyen-ic-ve-dis-etmenler 03.03.2015)
  • Tachistoscope.(https://c1.staticflickr.com5/4092/5076805744_25c7d5b8b3_z.jpg.03.04.2015).
  • Tamamlama:(https://tr.wikipedia.org/wiki/Gestalt_psikolojisi#/media/File:Reification.jpg.
  • 03.2015).
Year 2017, Volume: 2 Issue: 3, 50 - 67, 16.02.2017

Abstract

References

  • KAYNAKÇA
  • Akyürek, F. (2005). Görsel/İşitsel Bir Dil:Video Klip(Elektronik Sürüm).Selçuk İletişim,3(4),93-113.
  • Baymur, F. (1994). Genel Psikoloji. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Berkkan, K. (2012). İlluminati Karanlığın ve Aydınlığın Savaşı.İstanbul:Bilge Karınca.
  • Bilen, İ. (2013). Bilinçaltınız Elimizde.İstanbul:Bilsam Yayınları.
  • Bişkin, F. (2014). Subliminal A.Ş.Ankara:Elma Yayınevi.
  • Çağan, M. (2007). Rengi Rengine.İstanbul:Sistem Yayıncılık.
  • Çelikcan, P. (1996). Müziği Seyretmek: Popüler Müzik-Medya İlişkileri açısından Müzik Videosu ve Müzik Televizyonu.Ankara: Yansıma Yayınları.
  • Darley, A. (2001). Visula Dijital Culture: Surface Play and Spectacle in New Media Genres,67.
  • Darıcı, S. (2012). Subliminal İşgal. İstanbul: Destek Yayınevi.
  • Darıcı, S. (2013). Bilinçaltı Reklamcılık ve İletişim Teknikleri.İstanbul: İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları.
  • Efeçınar, N. F. (2012). Bilinçaltının Büyüsü.İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erşanlı, B. (2011). Türkiye’de yaratılan Video Müzik Kliplerinde Animasyon Kullanımının Araştırılması ve Bir Klip Uygulaması.Yüksek Lisans Tezi,Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,Ankara.
  • Freitag, E. F., Zacharias C. (2002). Düşüncelerinizin Gücü. (çev:Gülderen Pamir).İstanbul: Omega Yayınları.
  • Kalay,A.(2007).Tüketim Kültürü İçinde Müziğin Görselleştirilmesi:Klipler (Elektronik Sürüm).İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi,30,89-94.
  • Resmi Gazete (2011). Yayın Hizmeti Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik. 2 Kasım 2011.Sayı: 28103
  • Teker, U. (2003). Grafik Tasarım ve Reklam. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
  • İNTERNET KAYNAKLARI
  • Bardak.(http://media.tumblr.com/tumblr_m7anbgs3A11qhriv6.jpg.10.05.2015).
  • Bohemian Rapsody.(https://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ .12.04.2015).
  • Dark Horse.(http://jonalisblog.com/wp-content/uploads/2014/02/perrythumb.png.01.04.2015)
  • Değişmezlik. (http://m.icran.tr.gg/LISE-PS%26%23304%3BKOLOJ%26%23304%3B-4.htm
  • 03.2015).
  • Değişmezlik.http://images.slideplayer.biz.tr/8/2289818/slides/slide_21.jpg 03.03.2015).
  • Gruplama. ((http://piziadas.com/wp-content/uploads/2010/07/equivalencia2.png 03.03.2015)
  • Hipnoz. (https://ogrenci.sertifikapress.com/mod/flv/view.php?id=3819.07.03.2015).
  • Jazz Singer. (https://www.youtube.com/watch?v=LkUKloVCzcM.12.04.2015).
  • Katy Perry Hayranı.(https://img0.etsystatic.com/133/1/9864136/il 340x270.860688544 mknq.jpg.01.04.2015).
  • Katy Perry Hayranları.(http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/03/27/11/270831D300000578-3014102-Selfie_sisters_Katy_grabs_the_fans_Kitty_Purry_phone_to_take_a_s-m-122_1427456130694.jpg 28.3.2015).
  • Komposition in Blau.( http://www.tudou.com/programs/view/kBpPBtQ48v0/.03.05.2015).
  • Lumiere Kardeşler.( https://www.youtube.com/watch?v=4nj0vEO4Q6s 28.04.2015).
  • Pembe Mezarlık.(https://www.youtube.com/watch?v=dQ7LJ9nYKU8.04.05.2015).
  • Picnic.(http://www.dominiquebesson.com/photos_gm
  • /picnic-B.jpg
  • https://ladiyfestsheffield.files.wordpress.com/2013/09/thumbs_1282-brain-myth-movie.jpg.10.05.2015).
  • Rihanna S&M. (https://www.youtube.com/watch?v=KdS6HFQ_LUc.07.05.2015).
  • Şekil Zemin.( http://contentus.net/wp-content/uploads/2014/07/1.jpg 03.03.2015).
  • Şekil-Zemin.(http://www.bunedir.org/soru-cevap/nedir.php?ne=algilamayi-etkileyen-ic-ve-dis-etmenler 03.03.2015)
  • Tachistoscope.(https://c1.staticflickr.com5/4092/5076805744_25c7d5b8b3_z.jpg.03.04.2015).
  • Tamamlama:(https://tr.wikipedia.org/wiki/Gestalt_psikolojisi#/media/File:Reification.jpg.
  • 03.2015).
There are 41 citations in total.

Details

Journal Section Bileşik Sanatlar
Authors

Mehmet Burak Arısoy This is me

Publication Date February 16, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Arısoy, M. B. (2017). VİDEO KLİPLERDE KULLANILAN SUBLİMİNAL MESAJLAR VE RENK ETKİSİ. Akademik Sanat, 2(3), 50-67.
AMA Arısoy MB. VİDEO KLİPLERDE KULLANILAN SUBLİMİNAL MESAJLAR VE RENK ETKİSİ. Akademik Sanat. February 2017;2(3):50-67.
Chicago Arısoy, Mehmet Burak. “VİDEO KLİPLERDE KULLANILAN SUBLİMİNAL MESAJLAR VE RENK ETKİSİ”. Akademik Sanat 2, no. 3 (February 2017): 50-67.
EndNote Arısoy MB (February 1, 2017) VİDEO KLİPLERDE KULLANILAN SUBLİMİNAL MESAJLAR VE RENK ETKİSİ. Akademik Sanat 2 3 50–67.
IEEE M. B. Arısoy, “VİDEO KLİPLERDE KULLANILAN SUBLİMİNAL MESAJLAR VE RENK ETKİSİ”, Akademik Sanat, vol. 2, no. 3, pp. 50–67, 2017.
ISNAD Arısoy, Mehmet Burak. “VİDEO KLİPLERDE KULLANILAN SUBLİMİNAL MESAJLAR VE RENK ETKİSİ”. Akademik Sanat 2/3 (February 2017), 50-67.
JAMA Arısoy MB. VİDEO KLİPLERDE KULLANILAN SUBLİMİNAL MESAJLAR VE RENK ETKİSİ. Akademik Sanat. 2017;2:50–67.
MLA Arısoy, Mehmet Burak. “VİDEO KLİPLERDE KULLANILAN SUBLİMİNAL MESAJLAR VE RENK ETKİSİ”. Akademik Sanat, vol. 2, no. 3, 2017, pp. 50-67.
Vancouver Arısoy MB. VİDEO KLİPLERDE KULLANILAN SUBLİMİNAL MESAJLAR VE RENK ETKİSİ. Akademik Sanat. 2017;2(3):50-67.

 1654816583165452217022223