Bu çalışma, Türkiye’deki televizyon kanallarında yayınlanan reklamların içeriklerini bilgi
yönünden analiz yapmaktadır. Televizyon reklamı bilgi içeriği üzerine değerlendirilen
çalışmalara kaynak oluşturması ve katkı sağlaması amacı ile hazırlanmıştır. 24 Kasım – 1
Aralık 2014 tarihleri arasında Türkiye’nin en çok izlenen beş televizyon kanalında (ATV, Fox TV,
Kanal D, Show TV ve Star TV) Prime Time’da (20:00 - 22:59 (22:59 dâhil) saatleri arasında)
yayınlanan diziler arasında gösterilen toplam 2481 reklam incelenmiştir. Bilgi içerikleri Resnik
ve Stern (1977); Abernethy ve Franke (1996); Chan ve Chan (2005)’in kriterleri doğrultusunda
incelenmiştir. Diziler arasında yayınlanan dört reklam kuşağı olduğu tespit edilmiştir. Reklamlar
bilgi verici reklam kategorisindedir. Sektör bazında değerlendirildiğinde reklamların içerikleri
ve bilgi verici olup olmaları değişiklik göstermektedir. Sonuçlar değerlendirildiğinde çalışma
Resnik ve Sterin’in sonuçları ile benzerlik göstermektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Medya Tasarımı |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2018 |
Acceptance Date | May 4, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 5 |