Hakikat, gerçek, varlık gibi felsefenin konusu olan kavramlar, günümüze kadar sanat eserinin varlık yapısıyla belirli bir diyaloga girer ve bu çerçevede bir tartışma platformunun gerçekleşmesine aracılık eder. Martin Heidegger’in sanatı varlık meselesi altında sorgulaması ve eseri hakikatin bir mekânı olarak görmesi, süre giden bu tartıșmanın farklı șekilde kavranmasını sağlar. Postmodernizmin hakikat ve gerçek gibi kavramlara karșı durușu, bu olguların sanat nesnesi üzerinden tartıșılmasını giderek anlamsızlaștırır. Dönemin șüpheci yaklașımları varlık ve hakikat söylemini zayıflatırken, aynı zamanda bu olgular çerçevesinde sanat eserinin yeni bir yorum potansiyeline de temel bir anlam alanı yaratır. Bu yazıda hakikat, gerçek, varlık gibi söylemlerin günümüzde sanat nesnesi üzerinden yeniden yorumlanmasının olanağı tartıșılacaktır. Bu tartıșmanın verileri ‘Tuna Nehri Kıyısındaki Ayakkabılar’ yapıtı üzerinden yorumlanacaktır.
Hakikat Zayıf Hakikat Sanat Sanat yapıtı Tuna Nehri Kıyısındaki Ayakkabılar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Heykel |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 7 |