Research Article
BibTex RIS Cite

GÜNÜMÜZDE ZAYIF BİR HAKİKATİN MEKÂNI OLARAK SANAT ESERİ: TUNA KIYISINDAKİ AYAKKABILAR ÖRNEĞİ

Year 2019, Volume: 4 Issue: 7, 136 - 151, 30.06.2019

Abstract

Hakikat, gerçek, varlık gibi felsefenin konusu olan kavramlar, günümüze kadar sanat eserinin varlık yapısıyla belirli bir diyaloga girer ve bu çerçevede bir tartışma platformunun gerçekleşmesine aracılık eder. Martin Heidegger’in sanatı varlık meselesi altında sorgulaması ve eseri hakikatin bir mekânı olarak görmesi, süre giden bu tartıșmanın farklı șekilde kavranmasını sağlar. Postmodernizmin hakikat ve gerçek gibi kavramlara karșı durușu, bu olguların sanat nesnesi üzerinden tartıșılmasını giderek anlamsızlaștırır. Dönemin șüpheci yaklașımları varlık ve hakikat söylemini zayıflatırken, aynı zamanda bu olgular çerçevesinde sanat eserinin yeni bir yorum potansiyeline de temel bir anlam alanı yaratır. Bu yazıda hakikat, gerçek, varlık gibi söylemlerin günümüzde sanat nesnesi üzerinden yeniden yorumlanmasının olanağı tartıșılacaktır. Bu tartıșmanın verileri ‘Tuna Nehri Kıyısındaki Ayakkabılar’ yapıtı üzerinden yorumlanacaktır.

References

  • Baudrillard, Jean. (2010). Simülakrlar ve Simülasyon. (O. Adanır, Çev.). Ankara: Doğu Batı Yayınları
  • Bolt, Barbara. (2015). Yeni Bir Bakışla Heidegger. (M. Özbank, Çev.). İstanbul: Kolektif Yayınları
  • Cevizci, Ahmet. (2010). Felsefe Tarihi. İstanbul: Say Yayınları.
  • Direk, Zeynep. (2010). Heidegger’in Sanat Anlayışı. Cogito, 64, s.106-123.
  • Heidegger, Martin. (2011). Sanat Eserinin Kökeni. (F. Tepebaşılı, Çev.). Ankara: De Ki Yayınları.
  • Jameson, Fredric. (2011). Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı. (N. Pülimer, A. Gölcü, Çev.). Ankara: Nirengi Kitap
  • Karakaya, Talip. (2004). Jean-Paul Sartre ve Varoluşçuluk. İstanbul: Elis Yayınları
  • Levinas, Emmanuel. (2010). Martin Heidegger ve Ontoloji. Cogito, 64, s. 19-49.
  • Sartre, Jean Paul. (2017). İmgelem. (A. Tümertekin, Çev.). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Vattimo, Gianni. (1999). Modernliğin Sonu. (Ş. Yalçın, Çev.). İstanbul:İz Yayıncılık
  • Yıldız, Erdal. (2017). Sanattan Hakikate: Heidegger, Van Gogh, Schapiro, Derrida. İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Cumhuriyet Gazetesi. Erişim: 10.05.2019. http://bit.ly/2VF84qY
  • Şalom Gazetesi. Erişim: 10.05.2019. http://bit.ly/2LTVJPM
Year 2019, Volume: 4 Issue: 7, 136 - 151, 30.06.2019

Abstract

References

  • Baudrillard, Jean. (2010). Simülakrlar ve Simülasyon. (O. Adanır, Çev.). Ankara: Doğu Batı Yayınları
  • Bolt, Barbara. (2015). Yeni Bir Bakışla Heidegger. (M. Özbank, Çev.). İstanbul: Kolektif Yayınları
  • Cevizci, Ahmet. (2010). Felsefe Tarihi. İstanbul: Say Yayınları.
  • Direk, Zeynep. (2010). Heidegger’in Sanat Anlayışı. Cogito, 64, s.106-123.
  • Heidegger, Martin. (2011). Sanat Eserinin Kökeni. (F. Tepebaşılı, Çev.). Ankara: De Ki Yayınları.
  • Jameson, Fredric. (2011). Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı. (N. Pülimer, A. Gölcü, Çev.). Ankara: Nirengi Kitap
  • Karakaya, Talip. (2004). Jean-Paul Sartre ve Varoluşçuluk. İstanbul: Elis Yayınları
  • Levinas, Emmanuel. (2010). Martin Heidegger ve Ontoloji. Cogito, 64, s. 19-49.
  • Sartre, Jean Paul. (2017). İmgelem. (A. Tümertekin, Çev.). İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Vattimo, Gianni. (1999). Modernliğin Sonu. (Ş. Yalçın, Çev.). İstanbul:İz Yayıncılık
  • Yıldız, Erdal. (2017). Sanattan Hakikate: Heidegger, Van Gogh, Schapiro, Derrida. İstanbul: Dergah Yayınları.
  • Cumhuriyet Gazetesi. Erişim: 10.05.2019. http://bit.ly/2VF84qY
  • Şalom Gazetesi. Erişim: 10.05.2019. http://bit.ly/2LTVJPM
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Heykel
Authors

Mustafa Sevinç 0000-0002-2298-0041

Publication Date June 30, 2019
Acceptance Date June 29, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 4 Issue: 7

Cite

APA Sevinç, M. (2019). GÜNÜMÜZDE ZAYIF BİR HAKİKATİN MEKÂNI OLARAK SANAT ESERİ: TUNA KIYISINDAKİ AYAKKABILAR ÖRNEĞİ. Akademik Sanat, 4(7), 136-151.
AMA Sevinç M. GÜNÜMÜZDE ZAYIF BİR HAKİKATİN MEKÂNI OLARAK SANAT ESERİ: TUNA KIYISINDAKİ AYAKKABILAR ÖRNEĞİ. Akademik Sanat. June 2019;4(7):136-151.
Chicago Sevinç, Mustafa. “GÜNÜMÜZDE ZAYIF BİR HAKİKATİN MEKÂNI OLARAK SANAT ESERİ: TUNA KIYISINDAKİ AYAKKABILAR ÖRNEĞİ”. Akademik Sanat 4, no. 7 (June 2019): 136-51.
EndNote Sevinç M (June 1, 2019) GÜNÜMÜZDE ZAYIF BİR HAKİKATİN MEKÂNI OLARAK SANAT ESERİ: TUNA KIYISINDAKİ AYAKKABILAR ÖRNEĞİ. Akademik Sanat 4 7 136–151.
IEEE M. Sevinç, “GÜNÜMÜZDE ZAYIF BİR HAKİKATİN MEKÂNI OLARAK SANAT ESERİ: TUNA KIYISINDAKİ AYAKKABILAR ÖRNEĞİ”, Akademik Sanat, vol. 4, no. 7, pp. 136–151, 2019.
ISNAD Sevinç, Mustafa. “GÜNÜMÜZDE ZAYIF BİR HAKİKATİN MEKÂNI OLARAK SANAT ESERİ: TUNA KIYISINDAKİ AYAKKABILAR ÖRNEĞİ”. Akademik Sanat 4/7 (June 2019), 136-151.
JAMA Sevinç M. GÜNÜMÜZDE ZAYIF BİR HAKİKATİN MEKÂNI OLARAK SANAT ESERİ: TUNA KIYISINDAKİ AYAKKABILAR ÖRNEĞİ. Akademik Sanat. 2019;4:136–151.
MLA Sevinç, Mustafa. “GÜNÜMÜZDE ZAYIF BİR HAKİKATİN MEKÂNI OLARAK SANAT ESERİ: TUNA KIYISINDAKİ AYAKKABILAR ÖRNEĞİ”. Akademik Sanat, vol. 4, no. 7, 2019, pp. 136-51.
Vancouver Sevinç M. GÜNÜMÜZDE ZAYIF BİR HAKİKATİN MEKÂNI OLARAK SANAT ESERİ: TUNA KIYISINDAKİ AYAKKABILAR ÖRNEĞİ. Akademik Sanat. 2019;4(7):136-51.

 1654816583165452217022223