Bu çalışmanın temel amacı, PETA’nın (People for the Ethical Treatment of Animals) hayvanlara karşı etik dışı uygulamalar konusunda yayınladığı afişlerle ilgili betimsel bir veri ortaya koymaktır. Bu makale PETA’nın sosyal etki yaratmaya yönelik stratejilerini, “duyulmak” için yeterince dikkat çeken bir halk iletişim biçimi olarak ünlü kadınların erotik görsellerini afişlerde kullanmayı analiz eder. Şok reklamı yaygın bir sosyal etki taktiğidir. Hızlı bir etkisi vardır; PETA hayvan istismarı ve şiddet videoları kullanarak, amacına ulaşmak için “şok” duygusu uyandırmaktadır. PETA ve reklam stratejileri üzerine yapılan diğer pek çok araştırmanın aksine, bu analiz, şok reklamcılık ilkesini sosyal etki teorisine dayandırması bakımından belirgindir. İkincisi, yirmi birinci yüzyıldaki görsel meşruiyet anlayışımıza yeni bilgiler katmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2019 |
Acceptance Date | December 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 8 |