Baskıresim, ilk ortaya çıktığı andan bugüne dek birçok yenilikçi yaklaşım ve gelişmelerle günümüze kadar evrilen teknik süreci ile birçok sanatçının söylemini yansıtmada büyük bir aracı rol üstenmiştir. Bu sanatçılardan biriside Amerika’da yaşayan Afrika kökenli Amerikalı sanatçı Willie Cole’dir. Kendisini “algı mühendisi” olarak gören Cole, Afrika’nın etnik kökenleri ile kimlik olgusunu yaşadığı coğrafya da üretilen ütü, ütü masası, saç kurutma makinesi gibi günlük hayatta kullanılan bu nesneleri dönüştürerek sanat eserlerini oluşturur. “Willie Cole’nin Baskı Resimlerinde Kimlik” adlı bu araştırmanın amacı, Willie Cole’nin kimlik olgusunu günlük yaşam nesneleri üzerine inşa ederek sıra dışı baskıresim tekniği ile oluşturduğu eserlerini ele alış biçimini ortaya koymaktır. Cole’in kişisel deneyimleri ve kendine özgü baskıresimlerindeki teknik yaklaşımı açısından ele alınması bakımından da önem taşımaktadır. Bu bağlamda Cole’nin söz konusu malzemelerden oluşturduğu çeşitli sanat yapıtları hakkında literatür taraması yapılarak Türkçe ve İngilizce kitapların yanı sıra elektronik ortamlardan elde edilen veriler incelenmiştir. Makale kapsamında, Willie Cole’nin sanat hayatı boyunca yaptığı belli başlı baskıresim eserlerinde kullandığı teknik yaklaşımının yanı sıra kimlik sorunsalı üzerinden ele alış biçimleri de irdelenmiş, bunun sonucunda sanatçının buluntu nesneler üzerinden geçmişte yaşanmışlıkları şimdiki zamana güncellediği tespit edilmiştir. Cole’in keşfettiği kendine özgü teknik yöntemi ile baskıresmin yenilikçi ve değişen yüzünün adeta reel bir kanıtı olduğu sanatçının yapıtlarında görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 12 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 15 |