Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2D BAĞIMSIZ OYUNLARDA GÖRSEL DİL VE ANİMASYONUN ROLÜ

Yıl 2023, Sayı: 19, 124 - 139, 31.08.2023

Öz

Bağımsız oyunlar, basit grafiklere ve sınırlı oyun dinamiklerine sahip olmaktan öte, oyunculara daha fazlasını sunabilen oyunlardır. Bu oyunlar, geniş bir alanda farklı görsel dillerle oynama, yaratıcılığı keşfetme ve derinlemesine deneyimler yaşama imkanı sağlar. Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte, bağımsız geliştiriciler, sınırlı mali kaynaklara rağmen yüksek kaliteli oyunlar üretebilme yeteneğine sahiptir. Bu oyunlar, sanatsal anlatıma odaklanarak ve oyunculara yeni perspektifler sunarak, bağımsız oyun endüstrisinde önemli bir role sahiptir. Bu oyunlar, yaratıcı bağımsız geliştiricilerin ileri teknoloji araçlar ve platformlar sayesinde ortaya çıkmış ve hızla gelişmeye devam etmektedir. Görsel dil ve animasyonlar, oyun deneyimini etkileyici ve unutulmaz hale getirirken, piksel sanatı gibi özel stiller ve teknikler, oyunlara karakteristik bir estetik ve atmosfer katmaktadır. Bağımsız oyunlar, çeşitlilik, yaratıcılık ve derinlik sunarak oyuncuları etkilemekte ve oyun dünyasına yeni bir soluk getirmektedir. Her bir bağımsız oyun, benzersiz bir deneyim sunarak oyuncuların duygusal bağ kurmasını ve oyunun atmosferine tam anlamıyla dalmasını sağlamaktadır. Bu oyunlar, büyük bütçeli yapımların dışında bir alternatif sunarak çeşitliliği arttırmakta ve oyun endüstrisine taze ve yenilikçi bir bakış açısı getirmektedir. Sonuç olarak, nostaljik ve retro çekiciliklerine rağmen bağımsız oyunlar, basit grafiklerden ve sınırlı sınırlı oyun dinamiklerinden çok daha fazlasını sunmaktadır. Bağımsız oyun endüstrisi, yaratıcı bağımsız geliştiricilerin benzersiz vizyonlarını gerçekleştirebilecekleri, teknolojinin ilerlemesiyle birlikte daha erişilebilir hale gelen araçlar ve platformlar sunmuştur. Görsel dil ve animasyonlar, oyunların etkileyici ve akılda kalıcı bir şekilde aktarılmasına yardımcı olurken, piksel sanatı gibi belirli stiller ve teknikler, oyunlara benzersiz bir estetik ve atmosfer katmaktadır. Bağımsız oyunlar, farklı görsel dillerle oynayarak oyunculara çeşitlilik, yaratıcılık ve derinlik sunmaktadır.

Kaynakça

  • Barone, E. (2016, March 10). What's next for Stardew Valley. (T. Marks, Röportaj Yapan)
  • Crawford, C. (1982). The Art of Computer Game Design. Berkeley: McGraw Hill.
  • Diver, M. (2016). Indie Games. London: Michael O’Mara Books.
  • Furniss, M. (2012). Animation Art and Industry. New Barnet: John Libbey Publishing.
  • Grahn, E. (2013). Modern Pixel Art Games. Karlskrona: Blekinge Tekniska Högskola.
  • Haas, J. K. (2014). A History of the Unity Game Engine. WORCESTER : WORCESTER POLYTECHNIC INSTITUTE.
  • Halpern, D. N. (2020). Becoming a Video Game Designer. Newyork: Simon & Schuster.
  • Hanson, C. (2018). Game time. Bloomington, Indiana: INDIANA UNIVERSITY PRESS.
  • Kent, S. L. (2001). The Ultimate History of Video Games, Volume 1: From Pong to Pokemon and Beyond. New York: Crown.
  • Maria B. Garda, P. G. (2016, Ekim). Is Every Indie Game Independent? Game Studies: https://gamestudies.org/1601/articles/gardagrabarczyk adresinden alındı
  • Nguyen, M. H. (2021). Fundamentals of 2D Game Art. Kajaani: Kajaani University.
  • Root, D. (2018, Aralık 24). The Animation in Gris. Video Game Animation Study: https://www.youtube.com/watch?v=Rey3OXFGDDI adresinden alındı
  • Rouse, R. (2004). Game Design:Theory & Practice. Texas: Wordware.
  • Schreier, J. (2021). Kan Ter ve Pikseller. İstanbul: İthaki.
  • Silber, D. (2015). Pixel Art for Game Developers. A K Peters/CRC Press.
  • SteamDB. (2023, Şubat 1). Steam Charts . steamdb: https://steamdb.info/charts/ adresinden alındı
  • Study, V. G. (2022). The Aesthetics of Grief: Exploring Sorrow in the Paradigm of Gris. Ex-centric Narratives: Journal of Anglophone Literature, Culture and Media, s. 150-167.
  • Tavinor, G. (2009). The Art of Videogames. West Sussex: Blackwell.
  • URL 1: https://en.wikipedia.org/wiki/Tennis_for_Two#/media/File:Tennis_For_Two_on_a_DuMont_Lab_Oscilloscope_Type_304-A.jpg, Erişim tarihi: 12.11.2022
  • URL 2: https://tr.wikipedia.org/wiki/Pong, Erişim tarihi: 15.12.2022
  • URL 3: https://en.wikipedia.org/wiki/Space_Invaders, Erişim tarihi: 16.12.2022
  • URL 4: https://en.wikipedia.org/wiki/Space_Invaders, Erişim tarihi: 18.12.2022
  • URL 5: https://en.wikipedia.org/wiki/Unity_(user_interface), Erişim tarihi: 22.02.2023
  • URL 6: https://tr.wikipedia.org/wiki/Commodore_64 Erişim tarihi: 03.01.2023
  • URL 7: https://www.gamersdecide.com/articles/stardew-valley-best-farms-3 Erişim tarihi: 18.01.2023
  • URL 8: https://store.steampowered.com/app/413150/Stardew_Valley, Erişim tarihi: 12.03.2023
  • URL 9: https://idearocketanimation.com/18030-professional-animation-articulation-key-frames/ Erişim tarihi: 17.04.2023
  • Wise, J. (2023, April 4). HOW MANY PEOPLE USE STEAM IN 2023? Earth Web: https://earthweb.com/how-many-people-use-steam/ adresinden alındı
  • Wu, Y. (2008). The Style of Video Games Graphics. Burnaby: The Style of Video Games Graphics.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Plastik Sanatlar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinan Sayın 0000-0002-9984-3045

Erken Görünüm Tarihi 1 Eylül 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 21 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Sayın, S. (2023). 2D BAĞIMSIZ OYUNLARDA GÖRSEL DİL VE ANİMASYONUN ROLÜ. Akademik Sanat(19), 124-139.
AMA Sayın S. 2D BAĞIMSIZ OYUNLARDA GÖRSEL DİL VE ANİMASYONUN ROLÜ. Akademik Sanat. Ağustos 2023;(19):124-139.
Chicago Sayın, Sinan. “2D BAĞIMSIZ OYUNLARDA GÖRSEL DİL VE ANİMASYONUN ROLÜ”. Akademik Sanat, sy. 19 (Ağustos 2023): 124-39.
EndNote Sayın S (01 Ağustos 2023) 2D BAĞIMSIZ OYUNLARDA GÖRSEL DİL VE ANİMASYONUN ROLÜ. Akademik Sanat 19 124–139.
IEEE S. Sayın, “2D BAĞIMSIZ OYUNLARDA GÖRSEL DİL VE ANİMASYONUN ROLÜ”, Akademik Sanat, sy. 19, ss. 124–139, Ağustos 2023.
ISNAD Sayın, Sinan. “2D BAĞIMSIZ OYUNLARDA GÖRSEL DİL VE ANİMASYONUN ROLÜ”. Akademik Sanat 19 (Ağustos 2023), 124-139.
JAMA Sayın S. 2D BAĞIMSIZ OYUNLARDA GÖRSEL DİL VE ANİMASYONUN ROLÜ. Akademik Sanat. 2023;:124–139.
MLA Sayın, Sinan. “2D BAĞIMSIZ OYUNLARDA GÖRSEL DİL VE ANİMASYONUN ROLÜ”. Akademik Sanat, sy. 19, 2023, ss. 124-39.
Vancouver Sayın S. 2D BAĞIMSIZ OYUNLARDA GÖRSEL DİL VE ANİMASYONUN ROLÜ. Akademik Sanat. 2023(19):124-39.

 16548   16583   16545   22170   22223