Bu çalışma, belgesel fotoğraf ve belgesel sinemanın önemini, birbirleriyle olan etkileşimlerini ve her iki dalda da belgesel üretenlerin bakış açılarıyla belgeselin toplumsal rolünü anlatmayı amaçlamaktadır. Çalışmada yöntem olarak nitel araştırma yöntemi içerisinden yüz yüze görüşme tekniği kullanılmıştır. Ayrıca alan yazın taranarak, teori ve pratik uygulamalar arasındaki farklılıklar da çalışmaya dâhil edilmiştir. “Belgesel sinemanın belgesel fotoğrafa yapısal (biçim, içerik ve teknik) etkisi nedir?” sorusu bu çalışmanın birincil problem cümlesi olarak ele alınmış ve sorun farklı yönleriyle araştırılmıştır. Ayrıca konuyu derinlemesine araştıracak farklı alt problemler de çalışmada araştırılmıştır. Çalışmanın genel amacı, belgesel sinemanın belgesel fotoğrafa yapısal etkisinin ne olduğunun belirlenmesidir. Bu bağlamda, hem belgesel fotoğraf hem de belgesel sinema arasındaki ilişki ve birbirlerine olan etkileri araştırılmıştır. Ayrıca, belgesel üretim yapan uygulayıcıların da belgesele olan yaklaşımlarını araştırmak ve çıkan sonuçları değerlendirmek çalışmanın uygulamaya yönelik bir diğer amacıdır. Daha önce hiçbir örneği olmadığı için, söz konusu çalışma, belgesel konusunu gerek fotoğraf ve gerekse sinema alanları dâhilinde bir arada incelemesi açısından önemlidir. Çalışmanın bir diğer önemi, çalışmanın sadece bir alan yazın taraması şeklinde olmaması, aktif olarak çalışmalar yapan 7 belgesel fotoğrafçı ve 7 belgesel sinemacı ile sesli ve görüntülü görüşmelerin yapılıyor olmasıdır. Böylece gerçekten aktif olarak belgesel üretenlerin fikirleri de çalışmaya dâhil edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fotoğraf, Video ve Lens Tabanlı Uygulama |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 23 |