Araştırmada, sanatta üslup olarak öne çıkan temellük yaklaşımı sanatçı ve sanat yapıtları örnekleri üzerinden ele alınmıştır. Sanatçının referans olarak ele aldığı orijinal sanat yapıtının yeniden üretilmesi anlamına gelen temellük yaklaşımı, sanatta alternatif bir öğrenme yöntemi olarak da kullanılmaktadır. Sanatçının var olan bir yapıtı kendine mal etmesi ve yeniden yorumlaması sanatta varlığını sürdürmektedir. Temellük yaklaşımı iki farklı bakış açısı ile değerlendirilmektedir. Walter Benjamin; sanat yapıtının teknik olarak yeniden üretildiğinde özgünlüğünü yitirdiğini iddia ederken, Nicolas Bourriaud ise sanat yapıtının yeniden üretilmesi ve dönüştürülmesini sanatın bir parçası olarak değerlendirmektedir. Bu araştırmada, klasik, modern ve güncel sanatta temellük kavramının sanat yapıtları üzerinden örnekleri incelenmiştir. Araştırmada Gerhard Richter, Sigmar Polke, Richard Price, Marina Abramovic ve Nezaket Ekici gibi güncel sanatçıların yapıtları seçilerek ve üretimler gerçekleştirilmiştir.
The study examines the appropriation approach, which stands out as a style in art, through examples of artists and artworks. The appropriation approach, which means the reproduction of an original artwork that the artist takes as a reference, is also used as an alternative learning method in art. The artist's appropriation and reinterpretation of an existing work continues to exist in art. The appropriation approach is evaluated with two different perspectives. Walter Benjamin claims that the artwork loses its originality when it is technically reproduced, while Nicolas Bourriaud considers the reproduction and transformation of the artwork as a part of art. In this study, examples of the concept of appropriation in classical, modern, and contemporary art were examined through artworks. In the study, works by contemporary artists such as Gerhard Richter, Sigmar Polke, Richard Prince, Marina Abramovic, and Nezaket Ekici were selected and productions were carried out.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Tasarım (Diğer), Güzel Sanatlar, Görsel Sanatlar (Diğer) |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 1 Eylül 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 25 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 25 |