Book Review
BibTex RIS Cite

Vahyedilişinden Derlenişine KUR’AN TARİHİ Eski ve Yeni Ahit ile Karşılaştırmalı Bir Araştırma

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 138 - 143, 15.07.2020

Abstract

Bu kitap Kitab-ı Mukaddes’in oluşum tarihi ve safhalarıyla, Kur’ân tarihini kıyaslamalı olarak ele almaktadır. Kur’ân Tarihi adını taşıyan bu çalışmada yazar, Kur'an tarihinin en çetrefilli meselelerini tarihi arka planına inerek doyurucu bilgi ve analizlerle işlemiştir. Bu durumun esere gerek akademik camiada gerekse farklı kesimlerden alana ilgi duyanlar için istifade edilebilir temel bir kaynak olma özelliği kazandırdığını söyleyebiliriz.

Tanıtımını yaptığımız eserde Muhammed Mustafa el-A‘zamî, oryantalizmin Kur’ân tarihiyle ilgili çalışmalarına ciddi ve köklü eleştiriler getirmektedir. Müellifin böyle bir eser kaleme almasının en önemli önemli gerekçelerinden birisinin Toby Lester’in The Atlantic Monthly (Ocak 1999) de yayınladığı What is the Koran adlı makale olduğunu söylemek mümkündür. 

References

  • el-A‘zamî, M. M. (2018). Vahyedilişinden Derlenişine Kur'an Tarihi Eski ve Yeni Ahit ile Karşılaştırmalı Bir Araştırma. (Çev. Ömer Türker ve Fatih Serenli). İstanbul: İz Yayınclık.
Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 138 - 143, 15.07.2020

Abstract

References

  • el-A‘zamî, M. M. (2018). Vahyedilişinden Derlenişine Kur'an Tarihi Eski ve Yeni Ahit ile Karşılaştırmalı Bir Araştırma. (Çev. Ömer Türker ve Fatih Serenli). İstanbul: İz Yayınclık.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Studies
Journal Section Kitap Tanıtımı
Authors

Mustafa Hatipoğlu 0000-0003-1891-4866

Publication Date July 15, 2020
Submission Date May 22, 2020
Acceptance Date July 1, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 1

Cite

ISNAD Hatipoğlu, Mustafa. “Vahyedilişinden Derlenişine KUR’AN TARİHİ Eski Ve Yeni Ahit Ile Karşılaştırmalı Bir Araştırma”. Akademik-Us 4/1 (July 2020), 138-143.

Akademik-Us contains original scientific publications. All published articles, except editorials, are subject to a double blind peer review process.