The objectives of this study were: 1)Determination of the problems coming from the construction and use, 2) Protection of natural resources, and 3) Assessment of environmental impacts from the landscape architecture viewpoint. The study was carried out on the Antalya-Alanya State Highway. The study area is the stage I. (first 37 km) of the Antalya-Alanya State Highway. The study was conducted in three steps by using landscape analysis-assessment-synthesis approach. Direct and indirect impacts of the highway were considered and the problems concerned on the route choose and the uses were investigated. GIS technology was used in assessing the impacts of highway itself and of the highway related land use developments. As a result, it was found that the highway had some degree environmental impacts on the different parts of study area (2% has very high impact, 5% has high impact, 7% has medium impact, 28% has low impact and 58% has very low impact). Determination of the impacts of the Antalya-Alanya highway on the natural resources is of importance for the sustainability of regional tourism and agriculture. As a result, impacts of highway are directly correlated with distance from the highway and land uses.
Uluslararası öneme sahip Antalya-Alanya Devlet Karayolunun +0.00 ile +37.00 km’leri
arasındaki I. kesimini kapsayan bu çalışmanın amacı, karayolunun yapımından ve
kullanımından kaynaklanan çevresel etkilerin belirlenmesi, doğal ve kültürel kaynaklara
olan etkilerin peyzaj mimarlığı açısından değerlendirilmesidir. Üç aşamalı olarak yürütülen
araştırmada, karayolunun çevreye olan etkilerinin saptanmasında analiz-değerlendirmesentez
yöntemi izlenmiştir. Çalışmada, Antalya-Alanya Devlet Karayolunun çevreye olan
doğrudan ve dolaylı etkileri değerlendirilerek, yolun güzergah seçiminden ve
kullanımından kaynaklanan sorunlar belirlenmiştir. Karayolu ve buna bağlı olarak gelişen
mevcut alan kullanımlarının çevreye olan etkilerinin saptanması amacıyla, coğrafi bilgi
sistemleri kullanılarak oluşturan çevresel etki derecesi haritasının değerlendirilmesi
sonucunda, karayolunun araştırma alanına olan etkisi beş derecede değerlendirilmiştir. Bu
değerlendirme karayolunun etkisi % 2’sinde çok etkili, % 5’isinde etkili, % 7’sinde orta
etkili, % 28’inde az etkili, % 58’inde ise çok az etkili olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak,
Antalya–Alanya Devlet karayolu ile çevresindeki alan kullanımlarından kaynaklanan
çevresel etkilerin nitelik ve niceliğinin karayolundan uzaklığa bağlı değiştiği saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Agricultural Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 23 Issue: 1 |