Bu çalışmada, Akdeniz Üniversitesi Aksu-Mandırlar Araştırma ve Uygulama Arazilerinin
ideal kullanımlarının sağlanması için Arazi Yetenek Sınıflaması (AYS) ile Sulu Tarıma
Uygunluk Sınıflaması (STUS) yapılmıştır. Söz konusu bu sınıflamalar, detaylı toprak etüt
ve haritalama çalışması neticesinde toprak serileri ve fazları şeklinde ayırt edilmiş olan
dokuz farklı haritalama ünitesinin, ilgili sınıflama yöntemlerinin öngördüğü kriterler
kapsamında değerlendirilmesi ile yapılmıştır. Alandaki arazilerin tarımsal amaçlı
kullanılmalarına esas oluşturacak olan söz konusu bu değerlendirmede, toprakların
morfolojik, fiziksel ve kimyasal özellikleri ile bu toprakların toprak-su karakteristikleri
esas alınmış ve her bir haritalama ünitesi, AYS ve STUS sistemlerinin ilgili kategorik
düzeylerinde sınıflandırılmış ve haritalanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, çalışma
alanında işlenerek tarım yapılabilecek özelliklere sahip olan alanların I., II.ve III. sınıflarda
yer aldığı belirlenmiştir. Arazilerin sulu tarıma uygunlukları ise 1. 2. 3.ve 4. sınıf olarak
bulunmuştur.
In this study, Land Capability Classification (LCC) and Suitability Classification for Irrigated Agriculture (SCIC) were conducted for Aksu-Mandırlar Research and Application Area (Antalya) that belong to Akdeniz University. A detailed soil survey and mapping of the area were carried out previously where nine different mapping units were determined into the seven soil series and phases. Each mapping unit was evaluated for Land Capability Classification and Suitability Classification for Irrigation by using morphological, physical, chemical and soil-water characteristics of soils. According to the results, soils of the study area were placed in I., II. and III. Land Capability Classes and 1st, 2nd, 3rd and 4th Irrigation Suitability Classes for ideal agricultural land use.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Agricultural Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 23 Issue: 1 |