In this study, development of the suggestions was aimed by the direction of stakeholders’ proneness and demands at the primary schoolyard design. At first step, research area’s physical, cultural and existing circumstance analyses were done. Secondly, national and international standards were analyzed. Thirdly, questionnaires were applied to students, educators, parent-teacher association members and decision makers with specialists as being stakeholders at 10 former primary schools, selected from different districts of 5 regions of Adana city center and determined their preference claims. As a result 2 schoolyard conceptual design and model design suggestions were developed by the direction of all results.
Bu geliştirilmesi amaçlanmıştır. Birinci aşamada araştırma alanının fiziksel, kültürel ve mevcut durum analizi yapılmıştır. İkinci aşamada ulusal ve uluslararası standartlar incelenmiştir. Üçüncü aşmada Adana kent merkezinde 5 farklı bölgeden 10 resmi ilköğretim okulunda öğrenci, eğitimci ve okul aile birliği üyeleri ile karar verici ve uzmanlardan oluşan paydaşlara anketler uygulanmış ve öncelikli talepleri belirlenmiştir. Son aşamada elde edilen tüm veriler doğrultusunda 2 okul bahçesi için kavramsal tasar ve model olabilecek tasar önerisi geliştirilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Agricultural Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 22 Issue: 2 |