Bireylerin embriyo hali ile başlayıp 72 ayı (6 yaşı) kapsayan erken çocukluk dönemlerinde yeterince ve/veya doğru yaklaşımlar ile desteklenememeleri, uzun vadede bireysel ve toplumsal başkaca büyük sorunlara öncüllük etmektedir. Ülkemizin de üyesi olduğu BM ve OECD gibi kuruluşlar, erken çocukluk müdahalelerini insani sermayeye yapılan yatırım olarak ele almakta ve üyelerini bu alanda yatırım yapmaya teşvik etmektedirler. Ülkemizin, erken çocukluk dönemi ile ilgili geliştireceği müdahale programları ile sosyoekonomik denkliğinde olduğu diğer dünya ülkeleri ile aynı seviyeye gelmesi ve toplumsal doğru farkındalıkların yapılabilmesi, büyük önem taşımaktadır. Belgesel film çekimleri, doğal mekân ve gerçek insan hikayeleri kullanılarak bir sorun ve altında yatan gerçeklerin aktarılması esası ile gerçekleştirilmektedir. Bu da belgeselin izleyicinin sorun karşısındaki tutumunu sorgulatmak ve belli bir yönde etkilemek amacı ile örtüşmektedir. Proje kapsamında, erken çocukluk dönemi riskleri ve erken müdahale uygulamaları konusunda farkındalık yaratma amaçlı bir belgesel film yapımı gerçekleştirilmiştir. Bu film, konuyla ilgili farkındalık çalışmalarının hedef kitlesine uygun bireylere gösterilmiştir. Belgesel filmin toplumsal farkındalık yaratmadaki etkisini ölçümlemek için ise proje kapsamında deneysel bir araştırma yürütülmüştür. Öntest – sontest karşılaştırmasına dayalı deneysel araştırma, projenin en temel akademik çıktısıdır. Bunun yanı sıra, dijital ortamlarda ilgili hedef kitlelerle paylaşılacak olan belgesel film yapımı, projenin toplumsal fayda odaklı çıktısı olarak değerlendirilmektedir.
Sisteme yükledim.
Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu
2102E004
2102E004
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Advertising Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 2102E004 |
Publication Date | January 2, 2024 |
Submission Date | September 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 14 |
Akdeniz University Journal of the Institute of Social Sciences (AKSOS)