Hastanelerde acil servisler sağlık sisteminin en önemli bileşenlerinden biridir. Acil servisleri ziyaret eden hasta sayısında artış, kalabalığa, uzun bekleme süresi ve hasta memnuniyeti üzerine olumsuz etkilere neden olmaktadır. Farklı çalışmalar, acil servis ziyaretlerinin yarısından fazlasının acil olmayan nedenlerle olduğu; bu durumun da gereksiz maliyetlere ve olumsuz sonuçlara neden olduğunu göstermiştir. Tedavi önceliği, mevcut kaynaklar ve zaman acil servis triyajının önemli ölçütlerindendir. Bu yazıda çeşitli türlerdeki triyajların tanımlanması hedeflenmiştir.
Emergency departments of hospitals are one of the most important components of the health care system. There is an increase in numbers of patients visiting emergency departments leading to overcrowding, long waiting time and negative impact on patient satisfaction. Several studies have demonstrated that more than half of emergency department visits are for non-urgent reasons, leading to unnecessary costs and many adverse consequences. There are several aspects of emergency department triage which are used to identifty priority of treatment, available resources and time. The aim of this article is to describe different types of triages.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 20 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 4 |