BibTex RIS Cite

YOKSULLUKLA MÜCADELEDE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK (KSS) KAMPANYALARI

Year 2007, Volume: 9 Issue: 2, 27 - 37, 01.12.2007

Abstract

Bu çalışmada, yoksullukla mücadelede bir yöntem olarak kullanılan “sosyal sorumluluk kampanyaları”nın önemi ve verimliliği araştırılmaktadır. Fazla geçmişi olmayan bu mücadele yönteminin genel tanımı ve tarihine değindikten sonra, Amerika, Avrupa ve Türkiye’deki uygulamalarına yer verilmektedir. Bu yolla yoksulluğun azaltılmasında başarılı sonuçlar alınmıştır. Ayrıca kampanya süresince firmaların hem kar oranlarını artırdığı, hem de tüketicilerde marka bilincini geliştirdiği görülmüştür. Bu nedenle kampanyaya katılan her aktör/özne bu girişimden kazançlı çıkmaktadır. Böylece “Sosyal sorumluluk kampanyaları” sayesinde yoksullukla mücadele yöntemi zenginleşmiş oldu. Gelecekte büyük firmalar arasında “sosyal içerikli pazarlama” üzerinde rekabetin oluşması beklenmektedir.

References

  • ADKINS, Sue, Cause Related Marketing, Publisher: ButterworthHeinemann, Oxford,1999.
  • ARGÜDEN, Y lmaz, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, ARGE Dan manl k, Rota Yay nlar , ?stanbul, 2002.
  • SALLAN GÜL, Songül ve H.GÜL., “Yoksulluk ve Yoksulluk Sorununa Yakla mlar”, Mülkiyeliler Birli'i Dergisi, Cilt 21, Say 199, 1997, s. 3-21.
  • KOYUNCU, Mustafa., “Sosyal Sorumluluklar ve ? Ahlak ”, Pazarlama Dünyas*, Cilt 13, Say 73, 1999, s. 4-6.
  • MOOIJ, Marieke K.de, Global Marketing and Advertising, SAGE Publications, London, 1998.
  • ÖZKOL, Sedat, “Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çada Özel Sektör Kurulu lar ve Gençlik”, Human Resources, 1 (9), 1997, s. 15-16.
  • PRINGLE, Hamish. ve Marjorie THOMPSON., Marka Ruhu: Sosyal Sorumluluk Kampanyalar* ile Marka Yaratmak, Çev: Z. Yelçe ve C. Feyyat, Scala Yay nc l k, ?stanbul, 2000.
  • ROSENBERG, Jerry M., Dictionary of Marketing & Advertising, Publisher: New York, 1995.
  • SEYYAR, Ali, “Yoksul Ailelere Dönük Sosyal Politikalar”-IV. Aile Euras : Aile ve Yoksulluk Bildirileri, Editör: Rahime Beder Een, Ba bakanl k Aile Ara t rmalar Kurumu Ba kanl  , Ankara, 18-20 May s 2004, s. 199-230.
  • STOLE, Inger, “"Cause-Related Marketing: Why Social Change and Corporate Profits Don’t Mix”, 7/14/2006.www.prwatch.org/node/4965
  • YUNUS, Muhammed, Yoksullu'un Bulunmad*'* Bir Dünyaya Do'ru, Çev: G. Een, Doan Yay nc l k, ?stanbul, 1999.

YOKSULLUKLA MÜCADELEDE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK (KSS) KAMPANYALARI

Year 2007, Volume: 9 Issue: 2, 27 - 37, 01.12.2007

Abstract

Bu çalışmada, yoksullukla mücadelede bir yöntem olarak kullanılan “sosyal sorumluluk kampanyaları”nın önemi ve verimliliği araştırılmaktadır. Fazla geçmişi olmayan bu mücadele yönteminin genel tanımı ve tarihine değindikten sonra, Amerika, Avrupa ve Türkiye’deki uygulamalarına yer verilmektedir. Bu yolla yoksulluğun azaltılmasında başarılı sonuçlar alınmıştır. Ayrıca kampanya süresince firmaların hem kar oranlarını artırdığı, hem de tüketicilerde marka bilincini geliştirdiği görülmüştür. Bu nedenle kampanyaya katılan her aktör/özne bu girişimden kazançlı çıkmaktadır. Böylece “Sosyal sorumluluk kampanyaları” sayesinde yoksullukla mücadele yöntemi zenginleşmiş oldu. Gelecekte büyük firmalar arasında “sosyal içerikli pazarlama” üzerinde rekabetin oluşması beklenmektedir.

References

  • ADKINS, Sue, Cause Related Marketing, Publisher: ButterworthHeinemann, Oxford,1999.
  • ARGÜDEN, Y lmaz, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, ARGE Dan manl k, Rota Yay nlar , ?stanbul, 2002.
  • SALLAN GÜL, Songül ve H.GÜL., “Yoksulluk ve Yoksulluk Sorununa Yakla mlar”, Mülkiyeliler Birli'i Dergisi, Cilt 21, Say 199, 1997, s. 3-21.
  • KOYUNCU, Mustafa., “Sosyal Sorumluluklar ve ? Ahlak ”, Pazarlama Dünyas*, Cilt 13, Say 73, 1999, s. 4-6.
  • MOOIJ, Marieke K.de, Global Marketing and Advertising, SAGE Publications, London, 1998.
  • ÖZKOL, Sedat, “Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Çada Özel Sektör Kurulu lar ve Gençlik”, Human Resources, 1 (9), 1997, s. 15-16.
  • PRINGLE, Hamish. ve Marjorie THOMPSON., Marka Ruhu: Sosyal Sorumluluk Kampanyalar* ile Marka Yaratmak, Çev: Z. Yelçe ve C. Feyyat, Scala Yay nc l k, ?stanbul, 2000.
  • ROSENBERG, Jerry M., Dictionary of Marketing & Advertising, Publisher: New York, 1995.
  • SEYYAR, Ali, “Yoksul Ailelere Dönük Sosyal Politikalar”-IV. Aile Euras : Aile ve Yoksulluk Bildirileri, Editör: Rahime Beder Een, Ba bakanl k Aile Ara t rmalar Kurumu Ba kanl  , Ankara, 18-20 May s 2004, s. 199-230.
  • STOLE, Inger, “"Cause-Related Marketing: Why Social Change and Corporate Profits Don’t Mix”, 7/14/2006.www.prwatch.org/node/4965
  • YUNUS, Muhammed, Yoksullu'un Bulunmad*'* Bir Dünyaya Do'ru, Çev: G. Een, Doan Yay nc l k, ?stanbul, 1999.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

This is me

Mustafa Orçan This is me

Publication Date December 1, 2007
Submission Date September 8, 2015
Published in Issue Year 2007 Volume: 9 Issue: 2

22365