Bu çalışmada, pazarlama yöneticilerinin kararlarına yön veren pazarlama bilgi sistemi ele alınmıştır. Bilgi, işletmeler için fırsatları öngörmek ve tehditlere kalkan oluşturmak için kullanılan en etkili araçlardan biridir. Bu araç işletmenin kuruluşundan pazarlama stratejilerine kadar her aşamada kullanılmaktadır. Bu bağlamda pazarlama bilgi sisteminin geliştirilmesi kaçınılmaz hale gelmektedir. Bilginin pazarlama alanında kullanılabilmesi için bir sistem içerisinde ele alınarak daha etkin olarak kullanılması gerekmektedir.Kamu sektöründe ki işletmeler pazarlama bilgi sistemlerini katı, hiyerarşik ve bürokratik kamu yönetimi anlayışından esnek, piyasa-temelli ve müşteri odaklı kamu işletmeciliği yaklaşımına doğru bir geçiş yaşamasıyla bir değişime gereksinim duymaktadırlar. Bu çerçevede çalışmanın birinci bölümünde pazarlama yöneticilerinin kararlarına yön veren pazarlama bilgi sistemi kavramsal olarak ele alınarak, bir kamu kuruluşu olan Menderes Elektrik Dağıtım A.Ş. Muğla Müessese Müdürlüğünde derinlemesine mülakat yöntemi ile pazarlama bilgi sistemi ile ilgili mevcut sistem tanımlanarak alternatif yaklaşımlar üzerinde durulmaktadır.Araştırmada “Menderes Elektrik Dağıtım A.Ş. Muğla Müessese Müdürlüğü’nde pazarlama bilgi sisteminin varlığı ve etkinliği nasıldır” sorusuna cevap aranmıştır. Çalışmanın sonuçları, pazarlama anlayışına sahip olmayan kamu kuruluşlarında kullanılan pazarlama bilgi sistemlerinin etkin olarak kullanılmadığı görülmektedir.
Bu çalışmada, pazarlama yöneticilerinin kararlarına yön veren pazarlama bilgi sistemi ele alınmıştır. Bilgi, işletmeler için fırsatları öngörmek ve tehditlere kalkan oluşturmak için kullanılan en etkili araçlardan biridir. Bu araç işletmenin kuruluşundan pazarlama stratejilerine kadar her aşamada kullanılmaktadır. Bu bağlamda pazarlama bilgi sisteminin geliştirilmesi kaçınılmaz hale gelmektedir. Bilginin pazarlama alanında kullanılabilmesi için bir sistem içerisinde ele alınarak daha etkin olarak kullanılması gerekmektedir.Kamu sektöründe ki işletmeler pazarlama bilgi sistemlerini katı, hiyerarşik ve bürokratik kamu yönetimi anlayışından esnek, piyasa-temelli ve müşteri odaklı kamu işletmeciliği yaklaşımına doğru bir geçiş yaşamasıyla bir değişime gereksinim duymaktadırlar. Bu çerçevede çalışmanın birinci bölümünde pazarlama yöneticilerinin kararlarına yön veren pazarlama bilgi sistemi kavramsal olarak ele alınarak, bir kamu kuruluşu olan Menderes Elektrik Dağıtım A.Ş. Muğla Müessese Müdürlüğünde derinlemesine mülakat yöntemi ile pazarlama bilgi sistemi ile ilgili mevcut sistem tanımlanarak alternatif yaklaşımlar üzerinde durulmaktadır.Araştırmada “Menderes Elektrik Dağıtım A.Ş. Muğla Müessese Müdürlüğü’nde pazarlama bilgi sisteminin varlığı ve etkinliği nasıldır” sorusuna cevap aranmıştır. Çalışmanın sonuçları, pazarlama anlayışına sahip olmayan kamu kuruluşlarında kullanılan pazarlama bilgi sistemlerinin etkin olarak kullanılmadığı görülmektedir.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Authors | |
| Publication Date | December 1, 2005 |
| Submission Date | September 8, 2015 |
| Published in Issue | Year 2005 Volume: 7 Issue: 2 |