Research Article
BibTex RIS Cite

TÜKETİCİ TATMİNİ VE ŞİKAYET DAVRANIŞI: OTOBÜS İLE ŞEHİRLERARASI YOLCULUK YAPANLARIN ŞİKAYET DAVRANIŞININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2002, Volume: 4 Issue: 2, 103 - 118, 01.12.2002

Abstract

Bu araştırmanın amacı, otobüs ile şehirlerarası yolculuk yapanların tatminsizlik halinde nasıl bir şikayet davranışı sergilediklerini araştırmaktır. Son iki yıl içerisinde otobüs ile şehirlerarası yolculuk yapan 470 kişiden anket yöntemi ile elde edilen verilere göre, 294 kişi (%62.6'sı) tatminsizlik yaşamıştır. Yolcuların %20.1'i, tatminsizliklerini unutup, her şeyi sineye çekmeyi tercih ederken; buna en önemli neden olarak, şikayet duruma düzelteceğine inanmamalarını, göstermektedirler. Tüketicilerin çoğunluğunun (%77.9), tatminsizliklerini giderici yollara başvurdukları anlaşılmaktadır. Genel olarak, tüketiciler tatminsizliklerini dile getirme konusunda öze (pasif) şikayet yolunu terich etmektedirler.

References

  • Kaynakçaya PDF dosyası içerisinden erişilebilir.
Year 2002, Volume: 4 Issue: 2, 103 - 118, 01.12.2002

Abstract

References

  • Kaynakçaya PDF dosyası içerisinden erişilebilir.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Resul Usta This is me

Publication Date December 1, 2002
Submission Date January 1, 2003
Published in Issue Year 2002 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Usta, R. (2002). TÜKETİCİ TATMİNİ VE ŞİKAYET DAVRANIŞI: OTOBÜS İLE ŞEHİRLERARASI YOLCULUK YAPANLARIN ŞİKAYET DAVRANIŞININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 103-118.

28220