Bu çalışmanın
amacı; “Canlılar ve Enerji İlişkileri” ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli animasyon tekniğinin öğrenci başarısı üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Çalışmada yarı-deneysel
yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, Bitlis ili Ahlat ilçesindeki bir ortaokulun
8. sınıfında öğrenim gören 36 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada, veri toplama
aracı olarak Fen ve Teknoloji Başarı Testi (FETEBAT) kullanılmıştır. Öğrencilerin
başarılarına bilgisayar destekli animasyon
kullanımının bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesi için bağımsız gruplar
t-testi yapılmıştır. Kontrol grubunun puan ortalamasının 7,75; deney grubunun
ise 10,65 olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney ve kontrol grupları arasında
anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Söz konusu bu farkın da deney grubu
lehine olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, bilgisayar destekli animasyon ile
yapılan öğretim tekniğinin öğrencilerin başarıları üzerinde etkili olduğu
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |