The Kyoto School of Philosophy place of nothingness Japan China Taiwan balance of relationship
Bu makale, Kyoto Felsefe Okulu tarafından ortaya
atılan Dünya Tarihi Yaklaşımı ile iki rakibini
- Batı-sonrası Re-Worlding ve
Çinli ilişkiler dengesini- alternatif bir
uluslararası ilişkiler teorisi oluşturma çabaları yönünden karşılaştırmaktadır.
Dünya Tarihi Yaklaşımı, büyük güç siyasetinden etkilenen ulusların içinde
bulundukları koşulları nasıl değerlendirdiklerini ve dünya siyasetindeki
yerlerini anlamlandırmak için mevcut kültür kaynaklarının biraraya
getirilmesine nasıl bel bağladıklarını açıklar. Bu görüş, uluslararası sistemin
istikrarının bir dizi birbirine uyumlu kimlik yoluyla korunamayacağı tahmininde
bulunur, çünkü tarih daha önceki “siyaseten hatalı” kimliklerin belli bir süre
sonunda tüm gereklilikleriyle beraber geri dönmesine izin verecek kadar
uzundur. Bu yaklaşım özellikle, farklı kimlikler arasında kalan ulusların
uluslararası ilişkilerde farklı döngüler yaşayacaklarını; genişleyen
uluslararası ilişkilere sahip ulusların ya da
hegemonya statüsünden düşmekte olanların ilişkiler dengesini
benimseyeceklerini; daha az nüfuzlu ulusların ise aksi halde ifade edemedikleri
motivasyonlarını karşılamak için hegemonya düzenini pratik olarak yeniden
yorumlayacaklarını öngörür. Bu anlamda, birer vaka çalışması olarak Dünya Tarihi Yaklaşımı için Japonya; re-worlding için
Tayvan ve ilişkiler dengesi için de Çin ele alınacaktır. Makalede bu ülkeler
arasındaki çatışmaların kuramsal sonuçlarına değinilmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
Manuscripts submitted for consideration must follow the style on the journal’s web page.The manuscripts should not be submitted simultaneously to any other publication, nor may they have been previously published elsewhere in English. However, articles that are published previously in another language but updated or improved can be submitted. For such articles, the author(s) will be responsible in seeking the required permission for copyright. Manuscripts may be submitted via Submission Form found at: http://www.allazimuth.com/authors-guideline/. For any questions please contact: allazimuth@bilkent.edu.tr