Bu
araştırmanın amacı, imam hatip ortaokulu öğrencilerinde aile ilişkilerinde
doyum, yaşam doyumu, olumlu duygular ve önemli kişilerle ilişkilerde
doyumlarının ergen öznel iyi oluş özelliklerine göre farklılık gösterip
göstermediğini incelemektir. Araştırma grubunu, Amasya İl merkezindeki Amasya
İmam Hatip Ortaokulu ve Hattat Hamdullah İmam Hatip Ortaokulu 7. sınıflarında
öğrenim gören 80 kız ve 104 erkek toplam 184 öğrenci oluşturmuştur. Veriler Ergen Öznel İyi Oluş Ölçeği ve kişisel
bilgi formu kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi için tek
yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, ilk ergenlik
evresindeki 7. sınıf öğrencilerinin bazı kişisel ve
ailesel özelliklerinin en fazla aile doyumu ile ilişkisi olduğu; bunu
sırayla önemli kişilerle ilişkilerde doyum, olumlu duygular ve yaşam doyumunun
takip ettiği tespit edilmiştir.
Ergen öznel iyi oluş Ergen öznel iyi oluş ölçeği Öğrenci İmam hatip ortaokulu Yaşam doyumu
The purpose of this study was to examine whether
they will variety according to features of adolescent subjective well-being of family
relationship satisfaction, life satisfaction, positive feelings and satisfaction
of the relationships with important people in religious secondary school
students. The research group of this study, in the centre of Amasya, a total of
184 students consisted of 80 male and 104 female students in the seventh grade
in Amasya Imam and Preacher and Hattat Hamdullah Imam and Preacher Middle
School. Data were obtained using Adolescent Subjective Well-Being Scale and
personal information form. One-way analysis of variance analysis (ANOVA) was used
for analysis of obtained data. According to the research findings, it is to be
associated more with the family satisfaction of some personal and family
characteristics of the seventh graders students in the first stage of puberty; This
respectively, satisfaction in relationships with important people, positive feelings
and life satisfaction has been found to follow.
Adolescent subjective well-being Adolescent subjective well-being scale Student The imam preachers middle school life satisfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 7 |
nnn