Eğitimde
ölçme ve değerlendirmenin etkili biçimde kullanılması, büyük ölçüde
öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının bu konudaki yeterliklerine bağlıdır. Ancak
öğretmen adaylarının elde ettikleri bilgi ve beceriyi gerçek uygulama
ortamlarında henüz ortaya koyamayacağı için, öğretmen adaylarının
yeterliklerinden ziyade, ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerilerine dayalı
yeterlik algılarının incelenmesi mümkündür. Algıların davranışa neden olan itici
bir güç olma özellikleri dikkate alınarak gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı;
Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının
ölçme ve değerlendirmeye yönelik genel yeterlik algı düzeylerini tespit
etmektir. Araştırmada, öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmeye yönelik
yeterliklerine ilişkin genel algı düzeyleri; cinsiyet, mezun olunan lise, sınıf
düzeyi, KPSS kurs/dershane desteği alıp-almadıkları gibi çeşitli değişkenler
açısından incelemeye tabi tutulmuştur. Kesitsel tarama modelinde yürütülen
çalışmada, öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmeye yönelik yeterlik
algılarının belirlenmesinde Nartgün (2008) tarafından geliştirilen, “Öğretmen
Adayları İçin Ölçme ve Değerlendirme Genel Yeterlik Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 bahar döneminde Atatürk Üniversitesi
İlahiyat Fakültesi’nde öğrenim gören 685 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmeye
yönelik genel yeterlik algılarının “temel kavramlar” ve “ölçme teknikleri” alt
boyutlarında “yeterli”, istatistiksel çözümleme ve raporlaştırma alt boyutunda
ise “orta düzeyde yeterli” olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.
Din Eğitimi Ölçme ve Değerlendirme İlahiyat Fakültesi Öğretmen Adayı Yeterlik Algısı
The effective use of measuring and evaluation in education depends to a
large extent on the competences of teachers and teacher candidates. However,
since teacher candidates can not reveal the knowledge and skills in real
application environments, it is possible to examine the perceptions of
competence based on measurement and evaluation knowledge and skills rather than
the competency of teacher candidates. The aim of this study, which is carried
out by taking into consideration the perception as a driving force that causes
behavior is to determine the general competence perceptions measurement and evaluation
of teacher candidates who are students of the Faculty of Theology of Atatürk
University. In the study, general competency perceptions of teacher candidates
their proficiency in measurement and evaluation; gender, graduated high school,
grade level and KPSS course/class support, whether or not received in terms of
various variables were examined. In the study sustained in cross-sectional
screening model “Measurement and Evaluatıon Common Competency Perceptıon Scale for
Prospectıve Teachers” developed by Nartgün (2008) is used to determine competency
perceptions of teacher candidates toward measurement and evaluation. The
working group of the research consists of 685 teacher candidates studying at
the Faculty of Theology of Atatürk University during the spring semester of
2017-2018 academic year. In the result of research determined that “basic
concepts” and “measurement techniques” of general competency perception of
teacher candidates for measurement and evaluation is “adequate” and their
“statistical analysis and reporting” is “moderately adequate”.
Religious Education Measurement and Evaluation Faculty of Theology Teacher Candidate Competency Perception
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 11 |
nnn