Bu araştırma, öğretmen adaylarının müzelere ilişkin anlayışlarını incelemektedir. Nitel bir araştırma tekniği olan durum çalışması yöntemi kullanılarak öğretmen adaylarının bakış açıları incelenmiştir. Çalışmada öğretmen adayları tarafından çizilen resimli dokümanlardan yararlanılmıştır. Doğru ve güvenilir bir analiz yapılabilmesi için, katılımcılardan çizimlerinin arkasına nesnelerin neyi temsil ettiğini ve bunları çizme nedenlerini detaylandıran açıklamalar yazmaları istenmiştir. Çalışma grubu, bir devlet üniversitesinin ilköğretim ve İngilizce öğretmenliği programlarında öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Katılımcılar, müze eğitimi dersini alacak olan sınıf öğretmenliği 3. sınıf ve İngilizce öğretmenliği 4. sınıf öğrencilerinden oluşmuştur. Veriler üç uzman tarafından analiz edilmiş ve “yapı”, “malzeme”, “eser” ve “geçmişi anlamaya katkı” gibi kodlar, kategoriler ve temalar ortaya çıkmıştır. Çalışma çeşitli önerilerle sonuçlanmaktadır.
This research explores pre-service teachers' conceptions of museums. Using a case study methodology, a qualitative research technique, the perspectives of pre-service teachers were examined. The study utilized picture documents drawn by the pre-service teachers. To ensure accurate and reliable analysis, participants were asked to write explanations on the back of their drawings, detailing what the objects represented and their reasons for drawing them. The study group consisted of students in primary education and English language education programs at a public university. Participants included 3rd-year primary education and 4th-year English language education undergraduates who would take the museum education course. Data were analyzed by three experts, resulting in codes, categories, and themes such as "structure," "material," "artifact," and "contribution to understanding the past." The study concludes with several recommendations.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Archaeology (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2025 |
Submission Date | May 17, 2025 |
Acceptance Date | September 30, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 6 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License