Siyasal ikna, demokratik toplumlarda siyasal iletişim alanının başlıca unsurlarından biridir. Siyasi liderler hedef kitle karşısında yapmış olduğu konuşmalarda ikna edici bir dil kullanarak hedef kitlenin zihinsel dünyasına konumlandırmak istediği mesajları gönderirler. Retorik prensipler çerçevesinde siyasi parti liderleri tarafından icra edilen konuşmalar ikna edici ifadeleri barındırmaktadır.Bu çalışmada ikna, siyasal ikna ve liderlik kavramlarının yanı sıra Türkiye’de kurulan seçim ittifakları ve ittifak sürecinin değişimi, Cumhur İttifakının inşa süreci gibi konularının üzerinde durulduktan sonra Cumhur İttifakının oluşumunda Ak Parti ve Milliyetçi Hareket Partisinin liderlerinin grup toplantılarındaki ikna dili içerik çözümlemesi yöntemiyle incelenmiştir. 6 Mart-15 Mayıs 2018 tarihleri arasında Ak Partinin 8, Milliyetçi Hareket Partisinin ise 5 grup toplantısı incelenmiştir. Bu çalışma Cumhur ittifakının konuşmalarda kaç kez, hangi bölümlerinde ve hangi konular içerisinde dile getirildiği, liderlerin birbirlerini nasıl ve hangi sıfatlar ile tanımladığı, ittifakın üzerine temellendirildiği olgu ve geleceğine yönelik tasavvurlar, millet ittifakına yönelik söylemler, en çok eleştiri yapılan noktalar ve en çok eleştirilen partiler gibi parametrelerin üzerine kurulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 3 |
Anatolian Academy Social Sciences Journal ISSN: 2667-5471