Tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 salgınının her ülke ekonomisi ve her sektör üzerinde çok çeşitli etkileri görülmektedir. Salgın ve salgının olumsuz etkilerini azaltmak için sosyal mesafe, alışveriş merkezlerinin kapatılması, sokağa çıkma yasakları gibi uygulanan birçok politika, tüketicilerin davranış eğilimlerinde değişikliklere sebep olmaktadır. Bu araştırmanın amacı COVID-19 salgının tüketicilerin tutum ve davranışları üzerine etkisini tespit etmek ve ilgili sektördeki yöneticilerin stratejilerine katkı sağlayacak öneriler sunmaktır. Bu araştırmada veri toplama yöntemlerinden anket yöntemi tercih edilmiş, kolayda örneklem metoduyla 1300 kişiden 2020 yılı Mayıs ayında veriler toplanmıştır. Araştırmanın sonucu salgınla birlikte tüketicilerin tutum ve davranışlarında yaş, cinsiyet, gelir, eğitim seviyesi gibi değişkenlere göre önemli değişiklikler meydana geldiğini göstermektedir.
The COVID-19 pandemic, which affects the whole world, has a wide variety of effects on every country's economy and every sector. In order to reduce the negative effects of the pandemic, many policies -such as social distance, shopping centers closing, lockdowns- cause changes in the behavioral tendencies of consumers. The purpose of this research is to determine the impact of the COVID-19 pandemic on the attitudes and behaviors of consumers and to provide suggestions that contribute to the strategies of managers in the relevant sectors. In this research, among the data collection methods, the survey method is preferred and data are collected from 1300 people in May 2020 using the convenience sampling method. Research results show that with the pandemic, significant changes have occurred in the attitudes and behaviors of consumers depending on variables such as age, gender, income, education level.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 1 |
Anatolian Academy Social Sciences Journal ISSN: 2667-5471