Küreselleşme olayı ve/veya olgusu ekı0nomideki, «kaynakların en ekonomik kullanımı prensfüi»nin ulusal, uluslararası boyutların ötesinde düşünülmeısinden ortaya çıkmıştır. Tüm kaynaklar dünyaya aittir, bunlar insanlık adına verimli kullanılmak :zıorundadır.
Bu tesbite bağlı olarak küreselleşmedeki diğer tesbit iletişim tekn,olojisinıdeki gelişmeler sonuıcunda tüm dünyanın tek pazar olarak görülmesi olayıdır. Yani bir noktadaki üretim ve diğer gelişmeler tüm dünyayı etkilemekte, tüm dünyada duyulmakta ve bunlara bağlı kararlar alınmaktadır. Özetle, Türkiye'de üretilen bir mamülün girişimcisi, verimlilik, etıkinlik kısacası rekabet adına tüm dünyadaki gelişmeleri izlemek ve faaliyetlerini yine tüm dünya yönelimli olarak sunmak durumundadır. Bunun aksine bir davranış, ba,şka ülkelerdeki üreticilerin ve/veya pazarlamacıların bu yönelimli davranışına neden olur ki bu da rekabet a:dına başarısızlıkları ortaya çıkarır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 1992 |
Submission Date | January 1, 1992 |
Published in Issue | Year 1992 Volume: 10 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.