Loading [a11y]/accessibility-menu.js
KÜRESELLEŞMEDE KRİTİK FAKTÖR İŞBİRLİGİNE DAYALI REKABET STRATEJİLERİ
Year 1992 ,
Volume: 10 Issue: 1, 281 - 291, 31.12.1992
Ali Akdemir
Abstract
Küreselleşme olayı ve/veya olgusu ekı0nomideki, «kaynakların en ekonomik kullanımı prensfüi»nin ulusal, uluslararası boyutların ötesinde düşünülmeısinden ortaya çıkmıştır. Tüm kaynaklar dünyaya aittir, bunlar insanlık adına verimli kullanılmak :zıorundadır. Bu tesbite bağlı olarak küreselleşmedeki diğer tesbit iletişim tekn,olojisinıdeki gelişmeler sonuıcunda tüm dünyanın tek pazar olarak görülmesi olayıdır. Yani bir noktadaki üretim ve diğer gelişmeler tüm dünyayı etkilemekte, tüm dünyada duyulmakta ve bunlara bağlı kararlar alınmaktadır. Özetle, Türkiye'de üretilen bir mamülün girişimcisi, verimlilik, etıkinlik kısacası rekabet adına tüm dünyadaki gelişmeleri izlemek ve faaliyetlerini yine tüm dünya yönelimli olarak sunmak durumundadır. Bunun aksine bir davranış, ba,şka ülkelerdeki üreticilerin ve/veya pazarlamacıların bu yönelimli davranışına neden olur ki bu da rekabet a:dına başarısızlıkları ortaya çıkarır.
References
ALPAR, Cem: «Evlilik Öyküleri» Dünya, 12 Temmuz 1992.
BOLT, James F.: «Glıofbal Oompetitors: Some Criteria for success», Business Horizons, s. 31 (Janvie-Febrier, 1988).
BOSEMAN, Glen ve Diğerleri: Strategic Management and Implementation Concepts and cases, New York, 1987.
BYARS, Lloyd : Strategic Management and lmplemantation Concepts and casıes, New York, 1987.
DOUGLAS, Susan P. : «The Myth of Globalization» The Cofomhia Journal of World Businels, s. 22 (Winter, 1987).
DRUCKER, P.eter: «The Fiıve Rules of Sucsesful Acquisition» The Waal Street Journal (October, 1981).
GHOSHAL, Sumantra : «Global Strategy: An Organizing Framework», Strategic Management Journal, s. (october, 1987).
JAMES, Barrie: «Reducing the Risks of Globalization», Long Range Planning, s. 23 (February, 1990).
KOEPFLER, Edward P.: «Strategic Optiıons For Global Market Players», The Journal of Business Strategy, s. 10 (July -Auıgust, 1989).
LEİ, David: «Strategies For Global Competition», Long Rarıge Planning, s. 22 (Febriary, 1989).
LEVİTT, Theodore: «Tihe Gloıbalization Of Markets», Harvard Business Review, (May - June, 1983).
PORTER, Michael E.: «Changing Parttens of International Competition», Californian Management Reviews, s. XXXVII, (Winter, 1988).
SEZGİN, Selime: Global Pazarlama (1), İletişim Ya., İstanıbul 1992.
STANFORD, Mersin J.: Management Policy, Prentice Hill, Inc, Second Edition, 1983.
TREUMANN, Rudolf A.: «Global Problems, Globalization, and Predictaıbility», World Futeres, s. 3-1 (December, 1990).
TURAN, Gül Günve: «Globalleşme ve Bölgeselleşme Kıskacında Türkiye», Aralık 1991, İstanbul.
YİP, George S. : «Global Strategy In a Wodd of Nation», Sloan Manageınent Review, ıs. 31 (Faal 1989).
Year 1992 ,
Volume: 10 Issue: 1, 281 - 291, 31.12.1992
Ali Akdemir
References
ALPAR, Cem: «Evlilik Öyküleri» Dünya, 12 Temmuz 1992.
BOLT, James F.: «Glıofbal Oompetitors: Some Criteria for success», Business Horizons, s. 31 (Janvie-Febrier, 1988).
BOSEMAN, Glen ve Diğerleri: Strategic Management and Implementation Concepts and cases, New York, 1987.
BYARS, Lloyd : Strategic Management and lmplemantation Concepts and casıes, New York, 1987.
DOUGLAS, Susan P. : «The Myth of Globalization» The Cofomhia Journal of World Businels, s. 22 (Winter, 1987).
DRUCKER, P.eter: «The Fiıve Rules of Sucsesful Acquisition» The Waal Street Journal (October, 1981).
GHOSHAL, Sumantra : «Global Strategy: An Organizing Framework», Strategic Management Journal, s. (october, 1987).
JAMES, Barrie: «Reducing the Risks of Globalization», Long Range Planning, s. 23 (February, 1990).
KOEPFLER, Edward P.: «Strategic Optiıons For Global Market Players», The Journal of Business Strategy, s. 10 (July -Auıgust, 1989).
LEİ, David: «Strategies For Global Competition», Long Rarıge Planning, s. 22 (Febriary, 1989).
LEVİTT, Theodore: «Tihe Gloıbalization Of Markets», Harvard Business Review, (May - June, 1983).
PORTER, Michael E.: «Changing Parttens of International Competition», Californian Management Reviews, s. XXXVII, (Winter, 1988).
SEZGİN, Selime: Global Pazarlama (1), İletişim Ya., İstanıbul 1992.
STANFORD, Mersin J.: Management Policy, Prentice Hill, Inc, Second Edition, 1983.
TREUMANN, Rudolf A.: «Global Problems, Globalization, and Predictaıbility», World Futeres, s. 3-1 (December, 1990).
TURAN, Gül Günve: «Globalleşme ve Bölgeselleşme Kıskacında Türkiye», Aralık 1991, İstanbul.
YİP, George S. : «Global Strategy In a Wodd of Nation», Sloan Manageınent Review, ıs. 31 (Faal 1989).
Show All References
Show Less References
There are 17 citations in total.
Details
Primary Language
Turkish
Subjects
Finance
Journal Section
Research Article
Authors
Ali Akdemir
This is me
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
Publication Date
December 31, 1992
Submission Date
January 1, 1992
Published in Issue
Year 1992
Volume: 10 Issue: 1
Cite
APA
Akdemir, A. (1992). KÜRESELLEŞMEDE KRİTİK FAKTÖR İŞBİRLİGİNE DAYALI REKABET STRATEJİLERİ. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(1), 281-291.
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.