Gelişmekte olan ülkelerin pek çoğunda turizm hükümetlerce alternatif bir ekonomik gelişim stratejisi olarak kabul edile gelmiştir. Gelişmekte olan bir ülke olarak Türkiye de bu durumun istisnası değildir. Türkiye gibi coğrafya olarak oldukça geniş, iklim olarak çeşitli, turistik çekicilikleri oldukça fazla olan bir ülkede uluslararası turizm hareketlerinden daha fazla pay alınabilmesi için yalnızca ulusal turizm planlaması değil, aynı zamanda bölgesel turizm planlamasına da geçilmesi gerekmektedir.
Bu çalışmada, bölgesel varış noktası oluşturulması, tanıtılması ve pazarlanması için yapılması gerekenler incelenerek Türkiye açısından yapılması gerekenlerin ortaya konulması amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2001 |
Submission Date | January 31, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 17 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.