Research Article
BibTex RIS Cite

KâR AMACI GÜTMEYEN ÖRGÜTLERDE PAZARLAMA ORGANiZASYONUNUN EVRiMI

Year 1990, Volume: 8 Issue: 1, 105 - 123, 31.12.1990

Abstract

Kuruluşları, özel ya da kamu mülkiyetli, ticari ya da ticari olmayan ve kar amacı gütmeyen diye çeşitli bakımıardan zenginleştirme ya da yöneticilerin yükseltmek amacıyla faaliyette bulunur. Kar amacı gütmeyen özel ya da kamu kuruluşları ise böyle bir zenginleştirme yoluna izin vermezler. Başka bir deyişle bu tür kuruluşlarda flnansal
kazanç sağlama temel amaç değildir. Ulaşılmak istenen, kuruluşun güdüsü ya da amacıdır. Genelolarak zirai, yasal, eğitsel, sosyal refah, sağlık kuruluşları, kamu işleri dayanışma cemiyetleri, dini örgütler, hobt, spor \/Ib. birlikleri bu kategori içinde yer alır. A.B.D.'de çalışma gücünün yaklaşık üçte birini, gayri safi milli hasılanın da hemen hemen % 2S'ini doğrudan ya da dolaylı olarak kar amacı gütmeyen örqütler kullanmaktadır. Kar amaçlı işletmeler gibi aynı pazarlama sorunlarıyla karşı karşıya olan bu örgütler de
hedef pazarları belirlemek, analiz etmek ve daha sonra da karşılıklı tatminkar değişimi sağlayacak pazarlama karmasını geliştirmek zorundadırlar.
Bu makalede kar amacı gütmeyen kuruluşlarda pazarlamanın rolü ve pazarlama organizasyonunun nasıl bir gelişim izlediği anlatılmaya çalışılmakta, gelişim sürecindeki aşamalar ayrı ayrı ele alınıp tanıtılmaktadır.
Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda pazarlama kavramının benimsenmesi ve orqarılzasyon yapısı içinde yerini alması üç aşamalı bir gelişim göstermiştir. Daha sonraki bölümlerde tek tek ele alıp ayrıntılı olarak inceleyeceğimiı bu aşamaları «tanıtma», «gelişim» ve «olgunluk» başlıkları altında inceleyeceğiz.

References

  • OL Rados. Marketing for Nonprofit Organizations (Boston: Auborn House Pu:blishing Co., 1981).
  • C.H. Lovelock ve C.B. Weinberg. "United States Postal Services » Cases in Public and Nonprofit Marketing (Palo Alta. Calif.: Scientific Press, 1977).
  • P. Kotler...Strategies for Introducing Marketing into Nonprofit Organizations," Journal of Marketing s. 43 (Ocak 1979).
  • P. Kotler ve A. Andersen. Straıtegic Marketing for Nonprofil Organizations (New Jersey: Prentice-Hall, Inc., 1987).
  • R.M. Gaedeke ve D.H. Tootelan. Marketing Principles and Applications (Minnesota: West Puhlishing Co., 1983).
Year 1990, Volume: 8 Issue: 1, 105 - 123, 31.12.1990

Abstract

References

  • OL Rados. Marketing for Nonprofit Organizations (Boston: Auborn House Pu:blishing Co., 1981).
  • C.H. Lovelock ve C.B. Weinberg. "United States Postal Services » Cases in Public and Nonprofit Marketing (Palo Alta. Calif.: Scientific Press, 1977).
  • P. Kotler...Strategies for Introducing Marketing into Nonprofit Organizations," Journal of Marketing s. 43 (Ocak 1979).
  • P. Kotler ve A. Andersen. Straıtegic Marketing for Nonprofil Organizations (New Jersey: Prentice-Hall, Inc., 1987).
  • R.M. Gaedeke ve D.H. Tootelan. Marketing Principles and Applications (Minnesota: West Puhlishing Co., 1983).
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Necdet Timur This is me

Publication Date December 31, 1990
Submission Date December 31, 1899
Published in Issue Year 1990 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Timur, N. (1990). KâR AMACI GÜTMEYEN ÖRGÜTLERDE PAZARLAMA ORGANiZASYONUNUN EVRiMI. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1), 105-123.


This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.