Research Article
BibTex RIS Cite

OTEL İŞLETMELERİNDE ÖRNEK EDİNME (BENCHMARKING)

Year 1998, Volume: 14 Issue: 1, 217 - 234, 01.12.1998

Abstract

l 980'lerden önce otellerin çoğu, iş stratejisi olarak "kalite güvencesini" benimsemişlerdi. Fakat J 980'lerden sonraki dönemlerde "Toplam Kalite Yönetimi" ni farkettiler ve uygulamaya başladılar. 1 O yıldan daha fazla bir süredir de müşterilere sunulan hizmeti geliştirmek için araçlar, süreçler ve teorilerden faydalanma yoluna gitmektedirler. Bunlardan bir tanesi de örnek edinmedir. Örnek edinmenin birçok türü kullanılabilmektedir. (l) İşletme içi örnek edinme, (2) Rekabetçi örnek edinme, (3) Sektöre] örnek edinme (4) Fonsiyonel örnek edinmedir. Örnek edinme uygulamalarında temel aşamalar değişik kaynaklarda örnek edinilen faaliyete ya da alana bağlı olarak 4 - 6 aşama olarak verilmektedir. Bu çalışmada beş aşamalı bir süreç incelenecektir. Verimliliği ve karlılığı hedefleyen her otel işletmesi örnek edinmeden yararlanabilir. Örnek edinme, bir örgütün müşterilerini tatmin etmesini, işletme yöntemlerini geliştirmesini ve dünya çapında saygınlığa sahip olabilmesini sağlayacak güçlü bir yönetim aracıdır.

References

  • Bcnchmarking" Powıeır, Y.2, S.4 (Mart 1995), s.ım-g l.
  • Boxwell, Robcrt J. Hıcn-ndm»arking för Competnfrvc Advantage Ncw York: McOraw Hill Book, ine., 1994.
  • Breiter, Deborah ve Sheryl Fried Klinc " Bcrıchmarking Quafüy Management in Hotel, FIU Hospitality R,eview., (Fall 1995), s. 45 52.
  • Clayton, Tony ve Boh Luchs, "Strategic Benchmarking at ICI Fibres" Long Range Planning, C.27, S.3 (1994), s. 54-63.
  • Çolak, Metin. "Kıyaslama (Berıchmarking)" içinde Toplam Kalite Yönetimi ve Eğitimde Kalite 4. Ulusal Kalite Kongresi (8-9 Kasım 1995) İstanbul, s. 113-119.
  • Deniz, Nevin Döşoğlu "Benchmarking Süreci ve Benchmarking'in Yönetim Desteğinin Önemi" Öneri, C.1, S.6 (Ocak 1997), s.1316.
  • O'Dell, Carla, "Oul of thc Box Benchmarking", Management Review, V.83, S.1 (January 1994), s.63 65.
  • Odabaşı, Yavuz "Pazarlama Yönetiminde Kıyaslama (Benchmarking) Uygulamaları" Dünya (7. l 2. 1995), s.4.
  • Ohinata, Yoshinobu "Benchmarking: The Japanese Experience" Long Range Planning, C.27, S.4 ( 1994), s.4853.
  • Özer, Pınar Süral Yönetsel Bir Araç Olarak Benchmarkiırııg ve Uygulamaya İlişkin Model Önerisi (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi) İzmir: D. E. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997. Vasilash, Gary S. "Benchmarking: A Few Things You Should Think About" Production (June 1994), s. 54-55.
  • Yasin, Mahmoud M. ve Thomas W. Zimmerer, " The Role of Benchmarking in Achieving Continuous Service Quality" lnternational Journal of Comtemporary Hospitality Management C. 7, S.4 (1995), s.27-32.
Year 1998, Volume: 14 Issue: 1, 217 - 234, 01.12.1998

Abstract

References

  • Bcnchmarking" Powıeır, Y.2, S.4 (Mart 1995), s.ım-g l.
  • Boxwell, Robcrt J. Hıcn-ndm»arking för Competnfrvc Advantage Ncw York: McOraw Hill Book, ine., 1994.
  • Breiter, Deborah ve Sheryl Fried Klinc " Bcrıchmarking Quafüy Management in Hotel, FIU Hospitality R,eview., (Fall 1995), s. 45 52.
  • Clayton, Tony ve Boh Luchs, "Strategic Benchmarking at ICI Fibres" Long Range Planning, C.27, S.3 (1994), s. 54-63.
  • Çolak, Metin. "Kıyaslama (Berıchmarking)" içinde Toplam Kalite Yönetimi ve Eğitimde Kalite 4. Ulusal Kalite Kongresi (8-9 Kasım 1995) İstanbul, s. 113-119.
  • Deniz, Nevin Döşoğlu "Benchmarking Süreci ve Benchmarking'in Yönetim Desteğinin Önemi" Öneri, C.1, S.6 (Ocak 1997), s.1316.
  • O'Dell, Carla, "Oul of thc Box Benchmarking", Management Review, V.83, S.1 (January 1994), s.63 65.
  • Odabaşı, Yavuz "Pazarlama Yönetiminde Kıyaslama (Benchmarking) Uygulamaları" Dünya (7. l 2. 1995), s.4.
  • Ohinata, Yoshinobu "Benchmarking: The Japanese Experience" Long Range Planning, C.27, S.4 ( 1994), s.4853.
  • Özer, Pınar Süral Yönetsel Bir Araç Olarak Benchmarkiırııg ve Uygulamaya İlişkin Model Önerisi (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi) İzmir: D. E. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997. Vasilash, Gary S. "Benchmarking: A Few Things You Should Think About" Production (June 1994), s. 54-55.
  • Yasin, Mahmoud M. ve Thomas W. Zimmerer, " The Role of Benchmarking in Achieving Continuous Service Quality" lnternational Journal of Comtemporary Hospitality Management C. 7, S.4 (1995), s.27-32.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Araştırma Makalesileri
Authors

Fermani Maviş This is me

Publication Date December 1, 1998
Submission Date January 31, 1998
Published in Issue Year 1998 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Maviş, F. (1998). OTEL İŞLETMELERİNDE ÖRNEK EDİNME (BENCHMARKING). Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 217-234.


This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.