l 980'lerden önce otellerin çoğu, iş stratejisi olarak "kalite güvencesini" benimsemişlerdi. Fakat J 980'lerden sonraki dönemlerde "Toplam Kalite Yönetimi" ni farkettiler ve uygulamaya başladılar. 1 O yıldan daha fazla bir süredir de müşterilere sunulan hizmeti geliştirmek için araçlar, süreçler ve teorilerden faydalanma yoluna gitmektedirler. Bunlardan bir tanesi de örnek edinmedir. Örnek edinmenin birçok türü kullanılabilmektedir. (l) İşletme içi örnek edinme, (2) Rekabetçi örnek edinme, (3) Sektöre] örnek edinme (4) Fonsiyonel örnek edinmedir. Örnek edinme uygulamalarında temel aşamalar değişik kaynaklarda örnek edinilen faaliyete ya da alana bağlı olarak 4 - 6 aşama olarak verilmektedir. Bu çalışmada beş aşamalı bir süreç incelenecektir. Verimliliği ve karlılığı hedefleyen her otel işletmesi örnek edinmeden yararlanabilir. Örnek edinme, bir örgütün müşterilerini tatmin etmesini, işletme yöntemlerini geliştirmesini ve dünya çapında saygınlığa sahip olabilmesini sağlayacak güçlü bir yönetim aracıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Araştırma Makalesileri |
Authors | |
Publication Date | December 1, 1998 |
Submission Date | January 31, 1998 |
Published in Issue | Year 1998 Volume: 14 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.