Bu çalışmada pazarlama faaliyetlerinin işletmenin net satışları üzerindeki etkisi ampirik hir şekilde incelenmiştir. Bu amaçla İMKB'ye kayıtlı 178 adet firmanın 1996 yılma ait verilerinden yararlanılmıştır. Regresyon denklemindeki, satış ve dağıtım giderleri, pazarlama faaliyetlerini doğırudan temsil eden değişkenler; yoğunluk, çalışan sayısı ve genci yönetim giderleri ise kontrol değişkenleri olarak modelde yer almışlardır. Çalıştırılan regresyon denklemi ile pazarlama faaliyetlerinin işletmenin net satışları üzerinde beklenen pozitif etkisi kanıtlamnıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Araştırma Makalesileri |
Authors | |
Publication Date | December 1, 1998 |
Submission Date | January 31, 1998 |
Published in Issue | Year 1998 Volume: 14 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.