Research Article
BibTex RIS Cite

PAZARLAMA .FAALİYETLERİNİN FİRMA SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: EKONOMETRİK ANALİZ

Year 1998, Volume: 14 Issue: 1, 235 - 244, 01.12.1998

Abstract

Bu çalışmada pazarlama faaliyetlerinin işletmenin net satışları üzerindeki etkisi ampirik hir şekilde incelenmiştir. Bu amaçla İMKB'ye kayıtlı 178 adet firmanın 1996 yılma ait verilerinden yararlanılmıştır. Regresyon denklemindeki, satış ve dağıtım giderleri, pazarlama faaliyetlerini doğırudan temsil eden değişkenler; yoğunluk, çalışan sayısı ve genci yönetim giderleri ise kontrol değişkenleri olarak modelde yer almışlardır. Çalıştırılan regresyon denklemi ile pazarlama faaliyetlerinin işletmenin net satışları üzerinde beklenen pozitif etkisi kanıtlamnıştır.

References

  • EREN, E., İşletmelerde Stratejik Planlama ve Yönetim, Cilt 1., Yenilenmiş 3. Baskı, İstanbul, 1990. GREENE H. W. (1993), Econometric Analysis, USA, Macmillan Puplishing Company.
  • GRIFFITH E.W., HILL C.R. arıd JUDGE G. G. ( 1993), Learning and Practicing Econometrics, Singapore, John Wiley & Sons lnc.
  • GUAJARATI N.D. (1995), Basic Econometrics, Singapore, McGraw-Hill, Inc.
  • IMKB, 1997, Şirketler Yıllığı, Clt I, II, İstanbul.
  • OLUÇ, M., "Satış Tutundurma veya Satış Özendirme", Pazarlama Dünyası, Araştırma/Teori/Teknik/Araştırma/Uygulama, Yıl:3, Sayı:18,(Kasım-Aralık 1989) ss.3-14.
  • PINDYCK R. and RUBINFELD L. D. (1981), Econometric Forecasts ,USA, McCraw-Hill Puplishing Company.
  • RAMANATHAN R. (1992), Introductory Econometrics with Application, USA, The Dryden Pressi Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • ŞENUSLU, U, S., Üretim Pazarlama Satış, İstanbul, 1993.
  • ŞENUSLU, U, S., Üretim Marka Tüketici, İstanbul, 1995.
Year 1998, Volume: 14 Issue: 1, 235 - 244, 01.12.1998

Abstract

References

  • EREN, E., İşletmelerde Stratejik Planlama ve Yönetim, Cilt 1., Yenilenmiş 3. Baskı, İstanbul, 1990. GREENE H. W. (1993), Econometric Analysis, USA, Macmillan Puplishing Company.
  • GRIFFITH E.W., HILL C.R. arıd JUDGE G. G. ( 1993), Learning and Practicing Econometrics, Singapore, John Wiley & Sons lnc.
  • GUAJARATI N.D. (1995), Basic Econometrics, Singapore, McGraw-Hill, Inc.
  • IMKB, 1997, Şirketler Yıllığı, Clt I, II, İstanbul.
  • OLUÇ, M., "Satış Tutundurma veya Satış Özendirme", Pazarlama Dünyası, Araştırma/Teori/Teknik/Araştırma/Uygulama, Yıl:3, Sayı:18,(Kasım-Aralık 1989) ss.3-14.
  • PINDYCK R. and RUBINFELD L. D. (1981), Econometric Forecasts ,USA, McCraw-Hill Puplishing Company.
  • RAMANATHAN R. (1992), Introductory Econometrics with Application, USA, The Dryden Pressi Harcourt Brace Jovanovich College Publishers.
  • ŞENUSLU, U, S., Üretim Pazarlama Satış, İstanbul, 1993.
  • ŞENUSLU, U, S., Üretim Marka Tüketici, İstanbul, 1995.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Araştırma Makalesileri
Authors

Abdullah Öçer This is me

H. Dilara Keskin This is me

Publication Date December 1, 1998
Submission Date January 31, 1998
Published in Issue Year 1998 Volume: 14 Issue: 1

Cite

APA Öçer, A., & Keskin, H. D. (1998). PAZARLAMA .FAALİYETLERİNİN FİRMA SATIŞLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: EKONOMETRİK ANALİZ. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 235-244.


This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License since 2023.