Research Article
BibTex RIS Cite

Müge Anlı ve Sadık İzleyici Kitlesi: Alt Kültürün Medya Tüketimi Pazarlama Stratejilerini Nasıl Belirliyor?

Year 2025, Volume: 9 Issue: 2, 143 - 157, 23.10.2025
https://doi.org/10.59293/anadoluiid.1648148

Abstract

Bu çalışma, Türk alt kültür izleyicilerinin medya tüketim kalıplarının Müge Anlı ile Tatlı Sert televizyon programından nasıl etkilendiğini ve bu program tarafından nasıl şekillendirildiğini araştırmaktadır. Çalışma, kararlı bir adalet arayışının, dramatik gerçek hayat olaylarının ve dokunaklı anlatının nasıl inanılmaz derecede sadık bir izleyici kitlesi yarattığını vurgulamaktadır. Çalışma, kimlik güçlendirme, aidiyet ve merak gibi izleyici katılımını etkileyen ana duygusal ve sosyal faktörleri belirlemek için sosyal medya verilerini ve içerik analizini kullanıyor. Ayrıca, dizinin medya pazarlaması açısından stratejik değeri, özellikle de özel grupları hedeflemek için özelleştirilmiş reklamların kullanılması açısından değerlendiriliyor. Sonuçlar, Müge Anlı'nın sadece gerçekliğe dayalı bir TV programı olmaktan ziyade, tüketici davranışlarını ve duygusal talepleri birleştiren güçlü bir platform olduğunu göstermektedir. Bu nedenle, sosyal etkileşim için bir platform olmanın yanı sıra sürükleyici bir pazarlama aracı olarak da hizmet veriyor. Çalışma, medyanın yetersiz hizmet alan topluluklarda marka sadakatini ve duygusal tatmini nasıl destekleyebileceği konusundaki tartışmalara katkıda bulunuyor.

References

  • Anadolu Ajansı. (2022), “Gençlerin İnternette Geçirdiği Zaman Televizyon İzleme Süresini Yaklaşık 3’e Katladı.” https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/genclerin-internette-gecirdigi-zaman-televizyon-izleme-suresini-yaklasik-3e-katladi/2743829 (23.01.2025).
  • Andrejevic, M. (2004), “Reality TV and the Digital Economy”. New Media & Society, 6(4): 521-539.
  • Ang, I. (1985), Watching Dallas: Soap Opera and the Melodramatic Imagination, Routledge, London.
  • Ay, M. (2020), Ataerkil Toplumda Kadınlarda Suç Korkusu Oluşumunda Medyanın Rolü: Suç Programları Seyircilerinin Korku Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Bauman, Z. (2007), Liquid Times: Living in an Age of Uncertainty, Polity Press, Cambridge.
  • Belk, R. W. (1988), “Possessions and the Extended Self” Journal of Consumer Research, 15(2): 139-168.
  • Box Office Türkiye. (2025), “Günün En Çok İzlenen Dizileri”, https://boxofficeturkiye.com/haber/gunun-en-cok-izlenen-dizileri-24-ocak-2025-cuma--6607 (25.01.2025).
  • Couldry, N. (2000), The Place of Media Power: Pilgrims and Witnesses of the Media Age, Routledge, London.
  • Couldry, N. (2012), Media, Society, World: Social Theory and Digital Media Practice, Polity Press, Cambridge.
  • Deery, J. (2015), “Reality Television and the Transformation of Post-9/11 America”, Television & New Media, 16(2): 126-144.
  • Dursun, Z., İlhan, V. (2021), “Sosyal Medya Bağlamında Gündüz Kuşağı Televizyon Programlarının İzleyici Profili” Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 12(3): 1203-1222.
  • Fiske, J. (2010), Understanding Popular Culture, Routledge, London.
  • Gazete Duvar. (2023), “Yalı Çapkını’ndan Sakla Beni’ye, Müge Anlı’dan Esra Erol’a: Gündüz Kuşağı Neden İzleniyor?”, https://www.gazeteduvar.com.tr/yali-capkinindan-sakla-beniye-muge-anlidan-esra-erola-makale-1650552 (01.12.2024).
  • Goffman, E. (1959), The Presentation of Self in Everyday Life, Anchor Books, Palatine, USA.
  • Hall, S. (1997), Representation: Cultural Representations and Signifying Practices, SAGE, Newcastle.
  • Hill, A. (2005), Reality TV: Audiences and Popular Factual Television, Routledge, London.
  • Jenkins, H. (2006), Convergence Culture: Where Old and New Media Collide, New York University Press, New York.
  • Karaoğlan, E., Çiçek, S. (2023), “Türkiye'deki Televizyon Kanallarında Gıda Reklamlarının İçerik Analizi” Güncel Pediatri, 21(3): 150–158.
  • Kotler, P., Keller, K. L. (2016), Marketing Management, Pearson, London.
  • Lunt, P., Stenner, P. (2005), The Human Face of Digital Television: Social, Cultural, and Psychological Perspectives, SAGE Publications, Newcastle.
  • Meder, M., Çiçek, Z. (2012), “Mahremiyet Anlayışının Yerinden Edilmesinin Aracı Olarak Kadın Programlarının Türsel ve Söylemsel Analizi: Denizli Örneği”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12): 9-28.
  • Mete, A. I. (2021), Audience Ethnography of Müge Anlı ile Tatlı Sert: Rural Women’s Engagement with Reality Television İn Turkey (Yüksek Lisans Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Morley, D. (1992), Television, Audiences and Cultural Studies, Routledge, London. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK). (2018), “Televizyon İzleme Eğilimleri Araştırması”, https://www.rtuk.gov.tr/Media/FM/Birimler/Kamuoyu/televizyonizlemeegilimleriarastirmasi2018.pdf (21.11.2024).
  • Schmitt, B. H. (1999), Experiential Marketing: How to Get Customers to Sense, Feel, Think, Act, and Relate to Your Company and Brands, Free Press, New York.
  • Silverstone, R. (1994), Television and Everyday Life, Routledge, London.
  • Solomon, M. R. (2018), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Pearson, London.
  • Spacks, P. M. (1985), Gossip, Knopf, New York.
  • Statista. (2024), “Media Usage in Turkey - Statistics & Facts”, https://www.statista.com/topics/12961/media-usage-in-turkey/ (08.12.2024)
  • Storey, J. (2018), Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction, Routledge, London.
  • Tanrıöver, H.U. vd. (2008), Medyada Kadınların Temsil Biçimleri Araştırması, Mediz, İstanbul.
  • Thompson, J. B. (1995), The Media and Modernity: A Social Theory of the Media, Polity Press, Cambridge.
  • Uluç, F., Ercan, H. (2019), “Çocukların Medya Kullanım Alışkanlıklarının Sosyoekonomik Düzey Açısından İncelenmesi”, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2): 507–522.
  • Ulusal, D. (2022), “Gerbner’in Ekme Kuramı Bağlamında “Müge Anlı ile Tatlı Sert” Programının Alımlama Analizi”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (55): 1-20.

Müge Anlı and Her Loyal Audience: How Media Consumption of Subculture Determines Marketing Strategies?

Year 2025, Volume: 9 Issue: 2, 143 - 157, 23.10.2025
https://doi.org/10.59293/anadoluiid.1648148

Abstract

This study investigates how Turkish subcultural audiences' media consumption patterns are influenced by and formed by the television show Müge Anlı ile Tatlı Sert. It highlights how a steadfast pursuit of justice, dramatic real-life events, and poignant narrative create an incredibly devoted audience. The study uses social media data and content analysis to pinpoint the main emotional and social factors that influence viewer engagement, including identity reinforcement, belonging, and curiosity. Additionally, it assesses the show's strategic worth for media marketing, specifically in terms of using customized ads to target specialized groups. The results indicate that Müge Anlı is a potent platform that combines consumer behavior and emotional demands, rather than just being a reality-based TV show. As such, it serves as a platform for social interaction as well as an immersive marketing tool. The study adds to the conversation on how media may support brand loyalty and emotional fulfillment in underserved communities.

References

  • Anadolu Ajansı. (2022), “Gençlerin İnternette Geçirdiği Zaman Televizyon İzleme Süresini Yaklaşık 3’e Katladı.” https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/genclerin-internette-gecirdigi-zaman-televizyon-izleme-suresini-yaklasik-3e-katladi/2743829 (23.01.2025).
  • Andrejevic, M. (2004), “Reality TV and the Digital Economy”. New Media & Society, 6(4): 521-539.
  • Ang, I. (1985), Watching Dallas: Soap Opera and the Melodramatic Imagination, Routledge, London.
  • Ay, M. (2020), Ataerkil Toplumda Kadınlarda Suç Korkusu Oluşumunda Medyanın Rolü: Suç Programları Seyircilerinin Korku Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Bauman, Z. (2007), Liquid Times: Living in an Age of Uncertainty, Polity Press, Cambridge.
  • Belk, R. W. (1988), “Possessions and the Extended Self” Journal of Consumer Research, 15(2): 139-168.
  • Box Office Türkiye. (2025), “Günün En Çok İzlenen Dizileri”, https://boxofficeturkiye.com/haber/gunun-en-cok-izlenen-dizileri-24-ocak-2025-cuma--6607 (25.01.2025).
  • Couldry, N. (2000), The Place of Media Power: Pilgrims and Witnesses of the Media Age, Routledge, London.
  • Couldry, N. (2012), Media, Society, World: Social Theory and Digital Media Practice, Polity Press, Cambridge.
  • Deery, J. (2015), “Reality Television and the Transformation of Post-9/11 America”, Television & New Media, 16(2): 126-144.
  • Dursun, Z., İlhan, V. (2021), “Sosyal Medya Bağlamında Gündüz Kuşağı Televizyon Programlarının İzleyici Profili” Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 12(3): 1203-1222.
  • Fiske, J. (2010), Understanding Popular Culture, Routledge, London.
  • Gazete Duvar. (2023), “Yalı Çapkını’ndan Sakla Beni’ye, Müge Anlı’dan Esra Erol’a: Gündüz Kuşağı Neden İzleniyor?”, https://www.gazeteduvar.com.tr/yali-capkinindan-sakla-beniye-muge-anlidan-esra-erola-makale-1650552 (01.12.2024).
  • Goffman, E. (1959), The Presentation of Self in Everyday Life, Anchor Books, Palatine, USA.
  • Hall, S. (1997), Representation: Cultural Representations and Signifying Practices, SAGE, Newcastle.
  • Hill, A. (2005), Reality TV: Audiences and Popular Factual Television, Routledge, London.
  • Jenkins, H. (2006), Convergence Culture: Where Old and New Media Collide, New York University Press, New York.
  • Karaoğlan, E., Çiçek, S. (2023), “Türkiye'deki Televizyon Kanallarında Gıda Reklamlarının İçerik Analizi” Güncel Pediatri, 21(3): 150–158.
  • Kotler, P., Keller, K. L. (2016), Marketing Management, Pearson, London.
  • Lunt, P., Stenner, P. (2005), The Human Face of Digital Television: Social, Cultural, and Psychological Perspectives, SAGE Publications, Newcastle.
  • Meder, M., Çiçek, Z. (2012), “Mahremiyet Anlayışının Yerinden Edilmesinin Aracı Olarak Kadın Programlarının Türsel ve Söylemsel Analizi: Denizli Örneği”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12): 9-28.
  • Mete, A. I. (2021), Audience Ethnography of Müge Anlı ile Tatlı Sert: Rural Women’s Engagement with Reality Television İn Turkey (Yüksek Lisans Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Morley, D. (1992), Television, Audiences and Cultural Studies, Routledge, London. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK). (2018), “Televizyon İzleme Eğilimleri Araştırması”, https://www.rtuk.gov.tr/Media/FM/Birimler/Kamuoyu/televizyonizlemeegilimleriarastirmasi2018.pdf (21.11.2024).
  • Schmitt, B. H. (1999), Experiential Marketing: How to Get Customers to Sense, Feel, Think, Act, and Relate to Your Company and Brands, Free Press, New York.
  • Silverstone, R. (1994), Television and Everyday Life, Routledge, London.
  • Solomon, M. R. (2018), Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Pearson, London.
  • Spacks, P. M. (1985), Gossip, Knopf, New York.
  • Statista. (2024), “Media Usage in Turkey - Statistics & Facts”, https://www.statista.com/topics/12961/media-usage-in-turkey/ (08.12.2024)
  • Storey, J. (2018), Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction, Routledge, London.
  • Tanrıöver, H.U. vd. (2008), Medyada Kadınların Temsil Biçimleri Araştırması, Mediz, İstanbul.
  • Thompson, J. B. (1995), The Media and Modernity: A Social Theory of the Media, Polity Press, Cambridge.
  • Uluç, F., Ercan, H. (2019), “Çocukların Medya Kullanım Alışkanlıklarının Sosyoekonomik Düzey Açısından İncelenmesi”, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2): 507–522.
  • Ulusal, D. (2022), “Gerbner’in Ekme Kuramı Bağlamında “Müge Anlı ile Tatlı Sert” Programının Alımlama Analizi”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (55): 1-20.
There are 33 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Consumer Behaviour
Journal Section Articles
Authors

Ege Ilgın Gediz 0009-0008-7332-6809

Early Pub Date October 23, 2025
Publication Date October 23, 2025
Submission Date March 3, 2025
Acceptance Date May 21, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Gediz, E. I. (2025). Müge Anlı and Her Loyal Audience: How Media Consumption of Subculture Determines Marketing Strategies? Anadolu İktisat Ve İşletme Dergisi, 9(2), 143-157. https://doi.org/10.59293/anadoluiid.1648148