Research Article
BibTex RIS Cite

OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ

Year 2022, Volume: 1 Issue: 2, 69 - 82, 30.12.2022

Abstract

Bu çalışmada oyunlaştırmanın marka tercihi üzerindeki rolünün, çevrimiçi yemek sipariş platformu olan Yemeksepeti uygulaması üzerinden değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Günümüzde rekabetin yoğunlaştığı çevrimiçi yemek siparişi sektöründe diğer markalara göre fark yaratarak müşterilerin tercihi olmak önem kazanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak 10 katılımcının dahil edildiği çalışmada, yaklaşık 5 yıl süre ile oyunlaştırma unsurlarını kullanıcıya sunan Yemeksepeti uygulamasının kullandığı bu yöntemin, tercih edilen bir marka olmasına etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgularda, oyunlaştırmanın katılımcıların ilgisini çektiği ancak marka tercihlerindeki ilk etkenin kampanya ve indirimler olduğu görülmüştür. Kullanıcıların marka tercihlerinde kampanya ve indirimlere önem verdikleri ve oyunlaştırma uygulamasındaki kazanımlarının da indirime dönüşmesi beklentisinde olduklarını ortaya koyan araştırma bulguları çerçevesinde, Yemeksepeti markasının yeniden oyunlaştırma unsurlarını sisteme dahil etmesi halinde, planlama aşamasında, kullanıcıların dışsal motivasyon beklentilerini de göz önüne almasının, marka tercihini olumlu yönde etkileyebileceği sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Urmak, T. T. (2021). Marka imajının marka tercihi üzerindeki etkisinde elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın aracılık rolü: bilişim sektöründe bir uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Haliç Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Werbach, K., & Hunter, D. (2012). For the win how game thinking can revolutionize your business. Philadelphia: Wharton Digital Press.
  • Xi, N., & Hamari, J. (2020). Does gamification affect brand engagement and equity? A study in online brand communities. Journal of Business Research, 109, 449-460.
Year 2022, Volume: 1 Issue: 2, 69 - 82, 30.12.2022

Abstract

References

  • Urmak, T. T. (2021). Marka imajının marka tercihi üzerindeki etkisinde elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın aracılık rolü: bilişim sektöründe bir uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul: Haliç Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Werbach, K., & Hunter, D. (2012). For the win how game thinking can revolutionize your business. Philadelphia: Wharton Digital Press.
  • Xi, N., & Hamari, J. (2020). Does gamification affect brand engagement and equity? A study in online brand communities. Journal of Business Research, 109, 449-460.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Ceyhun Tokuç This is me 0000-0003-0449-9374

Ece Doğantan 0000-0002-7644-4228

Early Pub Date December 30, 2022
Publication Date December 30, 2022
Submission Date November 13, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Tokuç, C., & Doğantan, E. (2022). OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim Ve Uygulama Dergisi, 1(2), 69-82.
AMA Tokuç C, Doğantan E. OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ. ANAMEUD. December 2022;1(2):69-82.
Chicago Tokuç, Ceyhun, and Ece Doğantan. “OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ”. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim Ve Uygulama Dergisi 1, no. 2 (December 2022): 69-82.
EndNote Tokuç C, Doğantan E (December 1, 2022) OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi 1 2 69–82.
IEEE C. Tokuç and E. Doğantan, “OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ”, ANAMEUD, vol. 1, no. 2, pp. 69–82, 2022.
ISNAD Tokuç, Ceyhun - Doğantan, Ece. “OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ”. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim ve Uygulama Dergisi 1/2 (December 2022), 69-82.
JAMA Tokuç C, Doğantan E. OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ. ANAMEUD. 2022;1:69–82.
MLA Tokuç, Ceyhun and Ece Doğantan. “OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ”. Anadolu Üniversitesi Mesleki Eğitim Ve Uygulama Dergisi, vol. 1, no. 2, 2022, pp. 69-82.
Vancouver Tokuç C, Doğantan E. OYUNLAŞTIRMANIN MARKA TERCİHİNDEKİ ROLÜ: YEMEKSEPETİ ÖRNEĞİ. ANAMEUD. 2022;1(2):69-82.

Articles Published in Journal of Anadolu University Vocational Education and Practice (JAUVEP) are Licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0).

31919

Journal of Anadolu University Vocational Education and Practice (JAUVEP) provides immediate open-access to its content, reflecting its conviction in advancing global knowledge exchange. The opinions presented in the articles are the sole responsibility of their respective authors and do not present the views or opinions of Journal of Anadolu University Vocational Education and Practice (JAUVEP).

32067       32066